میدان هوایی کابل؛ کشورهای جهان از بزرگترین بندرهوایی افغانستان چی می خواهند؟

© Photo / Facebook account of Abdul acaa.gov.afمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که بخش فنی میدان هایی هوایی کشور با یک شرکت امارات متحده عربی توافق شده است.
رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داده است که امارات متحده عربی برای مدیریت میدان هوایی کابل و سایر میدان‌های هوایی افغانستان در آستانه امضای توافقی با طالبان است.
به‌اساس این گزارش، این توافق که مدیریت کامل میدان‌های هوایی را به امارات می‌دهد، ممکن است ظرف چند هفته آینده اعلام شود.
امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، به خبرگزرای اسپوتنیک افغانستان می گوید که نظامیان طالبان امنیت بیرونی میدان هوایی کابل و دیگر میدان های کشور را به دوش خواهند داشت.
او افزود:

تنها امنیت داخلی مربوط به غیرنظامیان می‌باشد که شامل بررسی بار، بررسی طیاره، بررسی کارگو، ماشین های اسکنر و بخش فنی است که قرار داد آن با یک کمپنی بنام "گارد" از امارات متحده عربی صورت گرفته است.

امام الدین احمدی در خصوص میدان هوایی ها دیگر افغانستان تاکید دارد که قرارداد آن نیز با همین شرکت عربی صورت گرفته است.

چهار میدان هوایی افغانستان، هرات، مزارشریف، کندهار قرارداد با همین با کمپنی صورت گرفته است، در بخش تخنیکی (فنی) و زمینی.

سخنگوی وزارت ترانسپورت می افزاید که پرواز های بین المللی در کشورهای ایران، ازبکستان، روسیه، امارت متحده عربی، قطر، ترکیه، عربستان و سایر کشورها آغاز خواهد شد مانند گذشته.

تمام پرواز های مانند گذشته آغاز می شود، حالا هم جریان دارد،قبلا به قطر بدون تقسیم اوقات پرواز ها داشتند که حالا طبق تقسیم اوقات پرواز میکنند و شرکت های خارجی همچنان در افغانستان پرواز های نورمال (عادی) دارند، طیاره های ایران، ماهان، تابان، همچنان پی آی ای فعال استند.

آقای احمد می گوید که با این اقدام قیمت تکت های ارزان‌تر خواهند شد، نرخ آنان به گونه آنلاین در سایت همگانی می شود:

حتی از افغانستان می توانند برای کشورهای خارجی به قیمت ارزان تکت دریافت کنند، در این اواخر شرکت هوایی آریانا افغانستان پرواز اش به گونه عادی به پاکستان آغاز کرد، که نرخ تکت بسیار ارزان و به گونه عادی بود.

سخنگوی وزارت ترانسپورت همچنان تاکید دارد که برای خرید تکت و دیگر موارد حالا سیستم بانکی این کشور فعال شده است، و در خصوص سرمایه گذاری شرکت های خارجی افزوده که تاکنون چندین شرکت برای سرمایه گذ اری با طالبان گفتگو کرده است اما این گروه تنها با شرکت "گارد" امارات متحده عربی قرارداد کرده است، و در خصوص قرارداد حریم هوایی نیز گفتگوها جریان دارد.
این در حالی‌ست که برخی از سرمایه گذاران از نبود پرواز شرکت‌های بزرگ هوانوردی، در روند انتقال کالاهای مهم بازرگانی، شکایت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала