چرا طالبان واردات مواد سوخت از کشورهای همسایه افغانستان را منع کردند؟

© Sputnik / Yuriy Somov /  مراجعه به بانک تصاویر Цистерны с российской нефтью. Архивное фото
Цистерны с российской нефтью. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
قیمت سوخت در افغانستان در حال افزایش است، اما طالبان واردات آن را از کشورهای همسایه افغانستان را منع کردند.
چرا طالبان از کیفیت سوخت روسیه راضی نیستند؟
خان جان الکوزی، رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان در گفتوگوی ویژه به اسپوتنیک گفت که افزایش قیمت سوخت به دلیل عملی کردن استندرت های آمریکایی در خصوص نفت توسط دولت طالبان است.
خان جان الکوزی، رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری افغانستان در ادامه می گوید:

"بر اساس نورم و استندرت افغانسان که اصلا یک استندرت آمریکایی است، دولت طالبان را موظف می سازد که تنها نفت مارک 95 و 92 را اجازه وارد کردن به افغانستان را می دهد، اما نفت مارک 80 و همچنین نفت مارک 65 که به دیزل مشهور است، را به داخل خاک افغانستان اجازه نمی دهند."

وی افزود نفت مارک 65 در کشور روسیه ، کشورهای مشترک المنافع و همسایه های افغانستان مورد استفاده است، اما به افغانستان به دلیل استندرت آمریکایی اجازه ورود را ندارد.

او خاطر نشان کرد: "نفت ارزان پیش از این در دوران حکومت های حامد کرزی و اشرف غنی که قانون به دلیل فساد گسترده دور می زدند و بشکل قاچاق این مواد سوخت را وارد کشور می کردند. اما دولت طالبان در حال حاضر وارد کردن این مواد سوختی را که در حدود 2000 موتر نفت کش جابجا شده متوقف کرده اند."

به گفته وی، سوخت روسیه، ایران، ترکمنستان و ازبکستان مطابق استندرت های دولت طالبان نمی باشد و همین دلیل واردات نفت از این کشور ها ممنوع شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала