زاخارووا: اعتراف بولتون در مورد "سازماندهی کودتا" نیازمند تحقیقات بین المللی است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است که اعترافات مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا مستلزم تحقیق بین‌المللی است.
به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (13 جون) در واکنش به اعتراف‌های خطرناک "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تاکید کرد که آنچه او گفته است، لزوم یک تحقیق بین‌المللی را ثابت می‌کند.
زاخارووا در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: "جان بولتون گفت که در برنامه‌ریزی کودتا در خارج از کشور دست داشته است و این انجام یک تحقیق و بررسی بین‌‌المللی را ایجاب می‌کند‌".
وی توضیح داد:‌ "یک خبرنگار CNN تصریح کرده است که آماده شدن برای کودتا نیازی به اطلاعات زیادی ندارد و بولتون در پاسخ گفت که نه با او هم‌عقیده نیست".
بازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
اعتراف بولتون به طراحی کودتاهای جهانی
زاخارووا تاکید کرد: "بولتون در ادامه گفت که من به عنوان کسی که به برنامه‌ریزی کودتا نه در اینجا بلکه در سایر نقاط جهان کمک کرده است، چنین نظری ندارم، بلکه کار فراوانی نیاز دارد".
جان بولتون که در دوره‌های قبل در دولت آمریکا سمت‌های عالی رتبه‌ای داشت، در گفت‌وگو با "سی‌ان‌ان" اعتراف کرد که در سازمان‌دهی کودتا در کشورهای خارجی مشارکت داشته است.
جان بولتون" مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه روز گذشته با شبکه خبری سی ان ان ضمن رد اتهام کودتای ترامپ در 6 جنوری 2020 گفت: به عنوان فردی که به طراحی کودتاها، نه در کشورمان بلکه در نقاط دیگر، کمک کرده باید بگویم که این اقدام کار زیادی می برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала