رئیس جمهور فراری سریلانکا در سنگاپور پناهندگی گرفت

© AP Photo / Eranga JayawardenaПрезидент Шри-Ланки Готабая Раджапакса
Президент Шри-Ланки Готабая Раджапакса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
گزارش ها حاکیست که رئیس جمهور مستعفی سریلانکا از مالدیو به سنگاپور پرواز می کند و قرار است در آنجا پناهندگی دریافت کند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ریپوبلیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «وتابایا راجاپاکسا»، رئیس جمهور فراری سریلانکا عصر چهارشنبه به سنگاپور پرواز خواهد کرد و در آنجا پناهندگی خواهد گرفت.

به گفته این شبکه تلویزیونی رئیس جمهور سابق سریلانکا روز پنجشنبه ساعت 07:05 به وقت محلی (02:05 به وقت مسکو) وارد سنگاپور خواهد شد.

روزنامه دیلی میرور نیز سفر رئیس جمهور سابق سریلانکا به سنگاپور را اعلام کرده بود.

پیشتر، پرتال خبری آدادرانا با استناد به بیانیه دفتر نخست وزیری، از اعمال منع رفت و شد در استان غربی این کشور که شامل پایتخت کلمبو نیز می شود، و اعلام وضعیت فوق العاده سراسری خبر داده بود.
گزارش‌ها حاکی است که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور سری‌لانکا، روز چهارشنبه با یک هواپیمای نظامی از کشورش به مالدیو گریخت.
به دنبال اعتراضات گسترده در سریلانکا به بحران عظیم اقتصادی، تورم لجام‌گسیخته، نبود برق و سوخت و ورشکستگی بانک مرکزی و حمله ده‌ها هزار تن از معترضان به اقامتگاه رئیس جمهوری در کلمبو، گوتابایا راجاپاکسا از روز شنبه مخفی شده بود.
به گفته منابع مهاجرتی«راجاپاکسا» به همراه همسرش و دو محافظش در بین چهار مسافر هواپیمای نظامی آنتونوف-32 بودند که از فرودگاه اصلی بین‌المللی به سمت مالدیو برخاست.
رئیس‌جمهور راجاپاکسا به "سوء مدیریت و فساد" متهم است. برادر بزرگش، ماهیندا راجاپاکسا، تا دو ماه پیش نخست‌وزیر بود که او نیز بعد از آغاز اعتراضات استعفا داد.
اعتراضات در سری‌لانکا از اوایل بهار سال جاری آغاز شد. این اعتراضات در حالی در روزهای اخیر گسترش یافت که نتایج ورشکستگی کامل اقتصادی و مالی در این کشور پدیدار شده است.
در پی ورشکستگی سری‌لانکا، دولت این کشور اوایل بهار امسال اعلام کرد که توان بازپرداخت وام‌های خارجی را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала