اعلام پیروزی "ریشی سوناک" در دور اول انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISBritain's Chancellor of the Exchequer Rishi Sunak hosts a press conference in the Downing Street Briefing Room on February 3, 2022
Britain's Chancellor of the Exchequer Rishi Sunak hosts a press conference in the Downing Street Briefing Room on February 3, 2022  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عضو شوید
وزیر مالیه مستعفی بریتانیا در دور اول رأی‌گیری پارلمان برای تعیین رهبری حزب محافظه‌کار این کشور پیروز شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، "ریشی سوناک" وزیر مالیه سابق بریتانیا در دور اول رأی‌گیری رهبری حزب محافظه‌کار برای آن که جانشین بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا شود، پیروز شد.
سوناک 88 رأی به دست آورد و "پنی موردانت" وزیر مشاور در امور تجارت بریتانیا با 67 رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و "لیز تراس" وزیر خارجه بریتانیا با 50 رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.
"ناظم زهاوی" وزیر فعلی معارف بریتانیا و و جانشین سوناک در دولت جانسون "جرمی هانت" وزیر سابق صحت بریتانیا از دور رقابت‌ها برای رهبری حزب محافظه‌کار حذف شدند و آن طور که گزارش شده است، آن افرادی که همچنان در رقابت برای به دست آوردن جانشینی بوریس جانسون باقی مانده‌اند، امروز (پنجشنبه)، با دور دیگری از رأی‌گیری روبرو خواهند بود و نتایج آن پنجم سپتمبر اعلام خواهد شد.
شش نماینده باقی مانده در دور رقابت‌ها برای به احراز رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا در حال تلاش برای جلب حمایت نمایندگان حامی هانت و زهاوی هستند. جرمی هانت گفته است که از سوناک در رقابت‌ها حمایت خواهد کرد.
سوناک که هفته گذشته در اعتراض به نحوه مدیریت بوریس جانسون از سمت خود به عنوان وزیر مالیه بریتانیا استعفا داد.
سخنگوی تراس نیز گفت: "هم‌اکنون زمان آن رسیده است که همکاران ما پشت نامزدی متحد شوند که مالیات‌ها را کاهش دهد، تغییرات اقتصادی واقعی که از همان روز اول به آن نیاز داریم ایجاد کند و شکست پوتین در اوکراین را تضمین کند".
Вестминстерский мост через реку Темза в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
شش نامزد برای تصدی کرسی نخست‌وزیری بریتانیا رقابت می‌کنند
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون رئیس حزب محافظه کار بریتانیا و مسوول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان در حالی که مست بوده اقدام به آزار و اذیت جنسی کرده است. تعدادی از سیاستمداران ادعا کردند که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا با وجود اطلاع از گذشته پینچر وی را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمانی منصوب کرده است. جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که کار اشتباهی انجام داده است، اما این اعترافات با موج بی اعتمادی به نخست وزیر و استعفای زنجیره ای همراه شد.

در پی این موضوع تعدادی از وزرا در کمتر از یک روز پست خود را ترک کردند: ریشی سوناک وزیر مالیه، ساجد جاوید وزیر صحت، ویل کوینس، وزیر کودکان و خانواده، رابین واکر وزیر مدارس و دیگران. همچنین برخی از کارگزاران سرشناس حزب نیز استعفای خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала