عربستان، مصر و ترکیه به بریکس میپیوندند

© Sputnik / Michael KlimentyevПрезидент России Владимир Путин принимает участие в неформальном саммите БРИКС в рамках саммита G20 в Турции
Президент России Владимир Путин принимает участие в неформальном саммите БРИКС в рамках саммита G20 в Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عضو شوید
بریکس از احتمال عضویت ترکیه، مصر و عربستان سعودی در سال 2023 خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی، مصر و ترکیه خواستار پیوستن به بریکس شدند، برنامه های این کشورها توسط پورنیما آناند، رئیس مجمع بین المللی این گروه فاش شد.
وی خاطرنشان کرد که این تصمیم توسط روسیه، چین و هند در چهاردهمین اجلاس سران بریکس مورد بحث قرار گرفت.
Президент Аргентины Альберто Фернандес в маске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
آرژانتین می خواهد عضویت کامل بریکس را دریافت کند
پورنیما آند افزود: "همه این کشورها علاقه خود را برای پیوستن به این نهاد اقتصادی نشان داده اند و حالا آماده درخواست عضویت هستند. من فکر می‌کنم این گام خوبی است، از آنجایی که گسترش همیشه مثبت تلقی می‌شود، این امر به وضوح نفوذ بریکس را در سراسر جهان افزایش می‌دهد".
آناند گفت که این پروسیه نباید زیاد طول بکشد، زیرا کشورها حالا در حال پیوستن هستند. با این حال، دولت ها همزمان به بریکس نخواهند پیوست. در اجلاس آتی در افریقای جنوبی در سال 2023 می توان گفت در مورد ایران، آرجنتاین، عربستان سعودی، مصر و ترکیه بحث و گفتگو کرد، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2022
اعلامیه جدید رهبران بریکس در مورد افغانستان
یک منبع بلندپایه گفته است که موضوع پیوستن به گروپ عربستان سعودی از جمله در جریان سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ریاض در تاریخ 1-2 جون مورد بررسی قرار گرفت. مسکو از ابتکار دولت حمایت کرد و اکنون به دنبال راه حل دیپلماتیک است.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که اکنون رهبری کشورهای بریکس خواستار ایجاد یک جهان چند قطبی است. پوتین تصریح کرد که در این روند می توان روی کمک کشورهای افریقایی، آسیایی و امریکای لاتین نیز حساب کرد که سیاست مستقل را دنبال می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала