آمریکا اژدر زیردریایی روسیه را "ترسناک" خواند

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است
دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
یک افسر بازنشسته آمریکایی می‌‎گوید: اژدر زیردریایی "پوزیدون" روسیه یک سلاح مرگبار " ترسناک" است که هیچ کشوری قادر به دفاع در برابر آن نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، برنت ایستوود، افسر بازنشسته آمریکایی در مقاله ای برای وب سایت 19Fortyfiveمی‌گوید، هیچ کشوری قادر نخواهد بود در برابر اژدر اتمی زیردریایی "پوزیدون" روسیه از خود دفاع کند.
به گفته این افسر بازنشسته ارتش آمریکا، براساس گزارش های مربوط به توسعه این سلاح از منابع معتبر غربی، "پوزیدون" روسیه واقعاً یک سلاح "ترسناک" است.
این افسر بازنشسته آمریکایی می‌گوید: "در صورت آزمایش موفقیت آمیز و نصب این سلاح بر روی یک زیردریایی روسی، توانایی های رزمی آن فراتر از معاهدات کنترل تسلیحات موجود است. نویسنده این مقاله می‌گوید، دفاع هیچ کشوری قادر نخواهد بود این سلاح را متوقف کند."
گفتنی است در ماه جنوری امسال برنت ایستوود، افسر بازنشسته آمریکایی و مفسر نظامی آن کشور "پوزیدون" را در جمع 5 سلاح مرگبار روسیه برشمرد.
وی در این خصوص گفت:" "پوزیدون" یک سلاح مرگبار و یک ربات قاره پیمای زیر سطحی، قادر به نابود ساختن سواحل دشمن و تخریب آن‌ها با ایجاد سونامی است.
به گفته افسر بازنشسته آمریکایی پوزیدون یک سلاح تلافی‌جویانه است که از اولین حمله آمریکا انتقام می‌گیرد حتی اگر دفاع موشکی آمریکا بتواند صدها موشک قاره پیمای روسی را متوقف کند. می‌توان از پوزیدون علیه ناوهای هواپیمابر آمریکایی استفاده کرد.
وی ابراز اطمینان کرد که روسیه ظاهرا قصد دارد این اژدر را از زیردریایی پروژه K-329 بلگورود پرتاب کند".
پیش ازاین نشریه آمریکایی "نشنال انترست نوشت: پوزیدون، یک ربات شناور 80 پایی با نیروی اتمی است که در اصل یک موشک قاره پیمای زیر سطحی است و به گونه ای طراحی شده که هزاران مایل به طور خودکار حرکت می‌کند و قادر به نابود ساختن ساحل دشمن و تخریب آن با ایجاد سونامی است.
در سخنرانی ماارچ سال 2018، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه با توصیف سلاح جدید این کشور و توصیف قدرت و سرعت حرکت در عمق پوزیدون گفت، پوزیدون با سرعتی چند برابر بیشتر از سرعت زیردریایی‌ها اژدرهای پیشرفته و انواع کشتی‌های سطحی از جمله برخی از سریع ترین آنها واقعا فوق العاده است. آنها بی سر و صدا و قابل کنترل هستند. هیچ سلاحی در جهان وجود ندارد که بتواند برابر آنها مقاومت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала