حکمتیار: نظام فدرالی خواب و خیال است

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی گفته است که نظام فدرالی خواب و خیال است و هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در کابل، به گفتگوی اختصاصی جیمز دابینز با افغانستان اینترنشنال واکنش نشان داد و گفت: خواب و خیال فدرالیسم در افغانستان هرگز تحقق نخواهد یافت.
آقای جیمز گفت که اکثر خارجی‌ها در نشست بن طرفدار استقرار یک نظام فدرالی در افغانستان بودند اما به گفته او افغان‌ها فکر می‌کردند که چنین نظامی به دلیل اختلاف زیاد در افغانستان، جامعه را بیشتر دچار اختلاف می‌کند.
او می‌افزاید که مخالفت افغان‌های شرکت‌کننده در نشست بن با نظام فدرالی به تاریخ افغانستان نیز ربط دارد؛ کشوری که به گفته او "همواره یک حکومت مرکزی ضعیف داشته و قدرت را توزیع نکرده است."
او که رئیس هیئت امریکایی در اجلاس بن بود، در بخشی از مصاحبه‌اش می‌گوید: "من نیز با پیشنهاد حکومت فدرالی مخالفت نداشتم و فقط می‌خواستم که توافق صورت گیرد... اخضر ابراهیمی برایم گفت که افغان‌ها با حکومت فدرالی که والی‌های انتخابی داشته باشد، مخالفت خواهند کرد. فکر می‌کنم نمایندگان تمام کشورهای غربی با فدرالیزم موافق بودند، اگر افغان‌ها قبول می‌کردند."
آقای دابینز در بخش دیگری از مصاحبه‌اش به تعامل با طالبان اشاره می‌کند اما می‌افزاید که این گروه برای به دست آوردن خواسته‌هایش نمی‌خواهد هزینه بپردازد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала