پوزخند مغرورانه ولیعهد سعودی به سوال "ناراحت کننده درمقابل بایدن+ ویدئو

© Photo / twitter.com/KSAMOFAبایدن و بن سلمان
بایدن و بن سلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
سوال یک خبرنگار از رئیس جمهور آمریکا در مورد روابط با عربستان سعودی و قتل جمال خاشقجی محمد بن سلمان را به پوزخندی سرد و مغرورانه‌ی واداشت.
به گزارش اسپوتنیک،محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان در مقابل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که جرأت پاسخگویی به سوال یک روزنامه نگار درباره روابط واشنگتن و ریاض را نداشت، پوزخند زد.
خبرنگارانی که پس از پایان نشست بایدن و بن سلمان حضور داشتند و سوالاتی از حضار پرسیدند، از جمله سوالی که محمد بن سلمان را به پوزخندی غمگین و سرد واداشت.
یکی از خبرنگاران در این نشست از بایدن پرسید که آیا از نظر شما هنوز هم عربستان یک کشور مطرود و منفور است؟ این سوال که موجب ناراحتی بن سلمان شد از سوی رهبر آمریکا نادیده گرفته شد.
سوال دیگری که ولیعهد سعودی را بیش از قبل تحت فشار قرار داد و رسانه‌های سعودی آن را سانسور کردند مربوط به اظهارات خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی بود که خطاب به محمد بن سلمان گفت: آیا قصد دارید از خانواده خاشقجی عذرخواهی کنید؟ پاسخ بن سلمان به این سوال نیز یک پوزخند از روی خشم بود و فضای سنگینی در کاخ به وجود آمد.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه حاضر نشد مستقیما اعلام کند که مساله قتل جمال خاشقچی ستون نویس واشنگتن پست را در سفر خود به عربستان سعودی مطرح خواهد کرد.
روزنامه نگار جمال خاشقچی مخالف بن سلمان و ستون نویس واشنگتن پست بود که در ماه اکمتبر سال 2018 پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید.
خاشقچی پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌های و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала