سناتور آمریکایی: ورود کشورهای "پسا شوروی" به ناتو را متوقف کنید

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خواستار توقف پذیرش کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به ناتو شد.
به گزارش اسپوتنیک، رند پل، سناتور و سیاست مدار جمهوری‌خواه آمریکایی در مقاله ای برای مجله American Conservative پیشنهاد کرد که کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق که خارج از اتحاد آتلانتیک شمالی باقی مانده اند، در آن پذیرفته نشوند.
در سال 2004، پس از پنجمین دور گسترش ناتو، جمهوری‌های سابق شوروی، لتونی، لیتوانی و استونی به این سازمان پیوستند.
پل گفت: "دیگر نمی توانیم بیهوده برای منافع عاطفی و سیاسی حرف بزنیم. وقتی درباره گسترش ناتو بحث می کنیم، باید به ما روشن شود که کشورهای باقی مانده که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند در این اتحاد پذیرفته نخواهند شد."
وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه استقرار سیستم های تسلیحاتی خاص در فنلاند را تحمل نخواهد کرد.
در نشست 29 جون سران کشورهای عضو ناتو طی بیانیه‌ای از دو کشور سویدن و فنلاند برای عضویت در این ائتلاف نظامی دعوت به عمل آوردند. این امر پس از چندین دور مذاکره با ترکیه امکان پذیر شد، زمانی که آنکارا مخالفت خود را با اضافه شدن اعضای جدید لغو کرد.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر این بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وی در عین حال ورود سویدن و فنلاند به این سازمان را تهدیدی ماهیتی و واقعی برای روسیه نمی داند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بیطرفی نظامی هلسینکی اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای فنلاند وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала