مک‌فول: بسیاری ها در آمریکا با اظهارات پوتین در مورد "اتحاد تاریخی روسیه و اوکراین" موافق هستند

© Sputnik / Sergey KuznecovПосол США в России Майкл Макфол
Посол США в России Майкл Макфол - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
سفیر سابق آمریکا در مسکو در خصوص حمایت بسیاری از دانشمندان آمریکایی از اظهارات رئیس جمهور روسیه در مورد "اتحاد تاریخی روس ها و اوکراینی ها" صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مایکل مک فول سفیر سابق ایالات متحده در مسکو در مصاحبه ای بیان داشت که بسیاری از آمریکایی ها، از جمله نمایندگان جامعه علمی آن کشور، نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد وحدت تاریخی روسیه و اوکراین را تأیید می‌کنند.
سفیر سابق واشنگتن در مسکو گفت، بسیاری آمریکایی ها حتا برخی استادان در جامعه علمی آن کشور وجود دارند که بسیاری از اظهارات پوتین در مورد اوکراین را تأیید می‌کنند: »روس ها، اوکراینی ها، همه یکسان هستند، اینطور نیست؟ زبان آنها اساساً مشابه است، درست است؟»
این دیپلمات سابق اشاره کرد، بسیاری از کارشناسان آمریکایی به یاد دارند که روسیه و اوکراین هر دو تاریخ خود را از یک دولت قدیمی روسیه آغاز می کنند.
مک فول ابراز عقیده کرد که واشنگتن به همراه کی‌یف باید نوعی برنامه آموزشی جدید را رویکار کنند که با کمک آن تاریخ جدیدی از اوکراین که برای غرب مفید باشد به جهان آموزش داده شود.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه جون سال گذشته مقاله ای را تحت عنوان "وحدت تاریخی روس ها و اوکراینی ها" منتشر کرد. وی در آن دیوار بین دو ملت را فاجعه ای بزرگ خواند و تاکید کرد که حاکمیت واقعی اوکراین تنها با مشارکت مسکو امکان پذیر است.
رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد که روس‌ها، اوکراینی‌ها و بلاروس‌ها وارثان روسیه باستان، بزرگترین دولت اروپا هستند: قبایل اسلاو و دیگر قبایل در سرزمین‌هایی از لادوگا، نووگورود، پسکوف تا کی‌یف و چرنیگوف با یک زبان و قدرت با هم متحد شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала