آمریکا: مانور "هوشیارانه" پوتین منجر به شکست غرب شد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
در آمریکا اعلام کردند که مانور"حیله گرانه" پوتین و تغییر جهت به بازار های آسیا منجر به شکست غرب شد.
به گزارش اسپوتنیک، جرالد سابه، روزنامه نگار، در مقاله ای برای نشریه‌ی "وال استریت ژورنال" می نویسد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خسارات ناشی از تحریم های غرب را با تغییر مسیر عرضه گاز به بازار آسیایی جبران کرد.
این نشریه می‌گوید: "پوتین دلایلی برای خوشحالی از طرح خود دارد. در زمینه اقتصادی، او مقادیر قابل توجهی نفت به هند می‌فروشد و در حال بررسی امکان فروش گاز طبیعی به پاکستان است."
علاوه بر این، به گفته نویسنده، رئیس جمهور روسیه در جبهه دیپلماتیک نیز موفقیت هایی دارد. وی یادآوری می کند که در اوایل ماه مارچ، در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل، 35 کشور از جمله هند، چین و آفریقای جنوبی از محکوم کردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین خودداری کردند.
به اعتقاد این روزنامه نگار، افزون بر این، کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای نیز پوتین را ترجیح می دهند.
روزنامه نگار خاطرنشان می کند که در شرایط وخامت روابط شرق و غرب، مسکو در حال ایجاد شبکه جدیدی در زمینه دیپلماسی، اقتصادی و امنیتی در امتداد محور شمال-جنوب است. چین به عنوان متحد کلیدی روسیه،سخاوتمندانه در کشورهای آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا سرمایه گذاری می کند.
سابه می نویسد: "این کشورها بازیگران بزرگ اقتصادی یا دیپلماتیک نیستند، اما بسیاری از آنها بازارهای نوظهوری هستند که در مسیرهای تجاری استراتژیک واقع شده اند و برخی دارای مواد معدنی مهم برای انتقال انرژی پاک هستند.
وی تاکید می کند که از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا با متحدان ناتو توجه بیشتر خود را اتحاد غرب متمرکز نموده اند اما چین و روسیه معتقد اند چنین تمایلی یک تفکر منسوخ شده است و دیگر مربوط به دوران جنگ سرد نیست.
نویسنده در پایان این مقاله نتیجه گیری نموده که بی‌تفاوتی ایالات متحده به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، و همچنین تلقی واشنگتن به عنوان یک شریک غیرقابل اعتماد، فضای مانور را به روسیه و چین باز می‌گذارد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала