آمریکا کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را قطع می‌کند

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
در حالی که میلیون‌ها نفر در افغانستان با گرسنگی مواجه هستند، کنگره آمریکا استفاده از منابع پنتاگون برای کمک‌های به مردم افغانستان را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کنگره آمریکا در تصویب بودجه جدید وزارت دفاع این کشور(پنتاگون) استفاده از منابع این وزارتخانه برای "انتقال ارز یا سایر اقلام با ارزش به طالبان، یا هر شرکت تابعه، عامل یا ابزار هر یک از این دو کشور منع می‌کند".
بر اساس طرح کنگره آمریکا، پنتاگون از هر نوع تبادل پول یا سایر اقلام کمکی، حتی غذایی و تجهیزات پزشکی را به افغانستان تحت کنترل طالبان منع شده است.
این در حالی است که ده‌ها میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی و کمبود دارو مواجه هستند.
به گزارش "اینترسپت"، پنتاگون اغلب برای ارائه پشتیبانی امنیتی و لجستیکی برای پروازهای کمکی و همچنین در حمل و نقل ارز فراخوانده می‌شود و اگر کاخ سفید تصمیم به آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان بگیرد، قانون جدید روند تحویل امن آن را پیچیده خواهد کرد.
با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 تعداد بیشتری از مردم افغانستان از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، رأی‌گیری این هفته برای میلیون‌ها افغان عواقب سنگین و بزرگی خواهد داشت.
"ایلهان عمر" نماینده مسلمان کنگره آمریکا نیز با انتقاد از این تصمیم و رد اصلاحیه خود برای جلوگیری از توقف کمک‌ها به افغانستان گفت: افغانستان با یکی از وحشتناک‌ترین بحران‌های انسانی روی کره زمین مواجه است. تقریباً 95 درصد افغان‌ها غذای کافی برای خوردن ندارند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: ما باید تمام توان خود را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان انجام دهیم، نه اینکه محدودیت بیهوده برای کمک‌های قابل عرضه، ایجاد کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала