آخرین پیام زنان معترض افغانستان به جهان: ما را از تبعیض نجات دهید

© https://twitter.comزنان در اعتراض به فرمان طالبان؛ برقع حجاب زنان افغانستان نیست
زنان در اعتراض به فرمان طالبان؛ برقع حجاب زنان افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
گروهی از بانوان معترض در یک گردهمایی اعتراضی می‌گویند:سکوت شرم‌آور جهان در قبال زنان افغانستان ثبت تاریخ خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از زنان معترض در کابل، جهان را متهم به سکوت در قبال وضعیت زنان افغانستان کرده و می‌گویند که آنان پیش چشمان سایر ملت‌ها و حکومت‌ها قربانی تبعیض‌ جنسیتی شده‌اند.
آنان با برگزاری یک گردهمایی اعتراضی، قطع‌نامه‌ای را تحت عنوان "وصیت‌نامه"ی بانوان معترض سازمان "روزنه امید افغانستان" برای فعالین حقوق بشر، سازمان ملل و قدرت‌های جهانی منتشر کرده‌اند.
زنان معترض گفته‌اند که طالبان در قبال تعهدات خود به جامعه جهانی پابند نبوده‌اند و هر روز فشارهای بیشتر بر مردم افغانستان وضع می‌کنند.
آنان افزوده‌ که طالبان دروازه‌ی مکاتب را به‌روی دختران بسته کرده و بانوان معترض را بازداشت، تهدید و یا به قتل رسانده‌اند.
زنان معترض سازمان "روزنه امید افغانستان" مدعی شده‌اند که پس از اعتراض تیم بانوان این سازمان، طالبان در تلاش بازداشت و زندانی‌کردن اعضای این تیم هستند.
آنان افزوده‌اند که بیش از 50 درصد زنان معترض "روزنه امید افغانستان" مجبور به ترک افغانستان شده‌اند و کسانی که در کشور حضور دارند، مخفیانه و با ترس زندگی می‌کنند.
زنان معترض گفته‌اند: "آخرین پیام ما به جهان این است که سکوت شرم‌آور شما در قبال زنان افغان و مردم بی‌دفاع این کشور ثبت تاریخ سیاسی جهان خواهد شد و نسل بعدی این سکوت را مطالعه خواهد نمود."
آنان اضافه کرده‌اند که جهان به‌جای فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر طالبان، نرمش به‌کار گرفته و حتا تعدادی از کشورها به‌گونه‌ی غیررسمی این گروه را به رسمیت شناخته است.
زنان معترض گفته‌اند: "ما زنان افغان در پیش چشمان سایر ملت‌ها و حکومت‌های جهان قربانی تبعیض‌های جنسیتی گردیده‌ایم و این آخرین پیام ما برای شما مردم و قدرت‌های جهانی است که زنان افغان را از این تاریکی و نسل‌کشی نجات دهید".
طالبان در کنار محدودیت بر اشتغال زنان مکاتب را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود کرده و علی‌رغم وعده‌های مکرر، تاکنون به بازگشایی این مکاتب اقدام نکرده‌اند.
به‌تازگی شماری از فعالان حقوق بشر و آموزش در یک نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان گفته‌اند که بیش از 300 روز از ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان گذشته و با ادامه‌ی این وضعیت، امید دختران بیشتر صدمه می‌بیند. آنان از رهبران جهان خواسته‌اند تا طبق تعهدات‌شان از حقوق دختران افغانستان حمایت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала