پولند به مشکلات تامین زغال سنگ روبرو شده است

© Sputnik / Alexey Kudenkoذغال سنگ
ذغال سنگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2022
عضو شوید
صدراعظم پولند اعتراف کرد که عنقریب کشورش به مشکلات ناشی از کمبودی زغال سنگ روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویسکی صدراعظم پولند اعتراف کرد که این کشور به زودی با مشکل در دسترس بودن زغال سنگ مواجه خواهد شد.
پیش از این پولند واردات زغال سنگ از روسیه را به طور کامل ممنوع کرده بود. حالا این ممنوعیت نه تنها برای شرکت های دولتی، بلکه برای شرکت های خصوصی نیز اعمال می شود. این امر به طور چشمگیری بر وجود زغال سنگ در بازار و قیمت آن تأثیر گذاشته است. قیمت یک تن زغال سنگ از تامین کنندگان خصوصی به 640 دالر رسیده است.
آزادی اتحادیه اروپا در گروی انرژی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
قصد آلمان برای امتناع از واردات زغال سنگ از روسیه از اول ماه اگست
وزارت آب و هوا و محیط زیست پولند در این وضعیت به مدت 60 روز الزامات کیفیت زغال سنگ مورد استفاده برای گرمایش را لغو کرد. به نوبه خود، رئیس جمهور آندری دودا قانونی را برای پرداخت غرامت به شرکت های که زغال سنگ را با قیمتی بیش از حدود 210 دالر) به ازای هر تن به مصرف کنندگان می فروشند، امضا کرد.
در جریان بازدید از منطقه شتسین در روز یکشنبه، ساکنان محلی از موراویسکی پرسیدند که از کجا می توان زغال سنگ را با این قیمت خریداری کرد و چرا تنها یکی از سه انبار زغال سنگ در این منطقه کار می کند، که زغال سنگ را به قیمت 620 دالر در هر تن ارائه می دهد.
موراویسکی گفت: در واقع، در تقاطع تلاش ما برای ساختن سیستمی مشکلی وجود دارد که منجر به این واقعیت می شود که خرید زغال سنگ با این قیمت ثابت امکان پذیر خواهد بود و بازار آزاد که باید به اندازه کافی پاسخ دهد. مشکلات مشابهی از سایر نقاط کشور نیز به من می رسد که انبارهای زغال سنگ اراده ای برای همکاری که در ابتدا فرض می کردیم را ندارند.
Шахтеры в штольне на шахте Заря в городе Снежное Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
قیمت زغال سنگ در اروپا به بالاترین حد رسید
صدراعظم پولند گفت: امروز بزرگترین مشکل ما این است که ذغال سنگ کافی وجود ندارد. زیرا زغال سنگ کوره ها را در سال های اخیر از روسیه تامین می کردیم. از شرکت های دولتی خواسته شد که زغال سنگ را از کلمبیا، اندونزیا، در سراسر جهان برای کشتی هایی با زغال سنگ به پولند سفارش دهند.
به گفته وی، با در دسترس بودن زغال سنگ، پولند "مشکلات زیادی در هفته ها، ماه های آینده" خواهد داشت.
صدراعظم پولند خاطرنشان کرد که دولت در این فکر است که باید در آینده نزدیک زغال سنگ را در دسترس داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала