اتریش عضو ناتو نمیشود

© Fotolia / Gina SandersЗдание австрийского парламента в Вене
Здание австрийского парламента в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
اتریش از سویدن و فنلند الهام نمی گیرد و قرار نیست که به ناتو بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، براتیسلاوا، کارل نهمر، صدراعظم صدراعظم اتریش روز دوشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در وین گفت که اتریش با الگوبرداری از سویدن و فنلند به ناتو نمی‌پیوندد.
به گفته نهمر، در جریان گفتگوهای وی با ادوارد هگر، صدراعظم سلواکیا که برای سفری وارد وین شده است، توجه قابل توجهی به وضعیت اوکراین شده است. صدراعظم تاکید کرد: در رابطه با تجاوز روسیه به اوکراین، بی‌طرفی نظامی خود را تجدید نظر کرده و به دنبال پیوستن به ناتو هستند. صدراعظم تاکید کرد: "در اتریش چنین بحثی وجود ندارد. اتریش به سیاست مشترک اتحادیه اروپا در حوزه‌های بین‌المللی و امنیتی و همچنین پایبند است. در بیانیه آمده است که قصد دارد بیشتر در دفاع از خود سرمایه گذاری کند.
Горелка газовой плиты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2022
اتریش اعلام کرد که نمی تواند از گاز روسیه امتناع ورزد
نخست وزیر سلواکیا به نوبه خود یادآور شد که کشورش مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان آزاد به اوکراین کمک های همه جانبه می کند.
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیربنا های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانسیل جنگی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دانباس می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала