طالبان به کارمندان زن در وزارت مالیه: مردان خود را بفرستید به‌جای شما کار کنند

© Photo / MoFPolicyوزارت مالیه
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
طالبان به کامندان زن در وزارت مالیه گفته اند که یک مرد از خانواده خود را معرفی کنند تا کار شما را انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The Guardian روز دوشنبه، 27 سرطان، گزارشی را در مورد محدودیت‌های طالبان بر کار زنان در ادارات دولتی نشر کرده است.
در گزارش این روزنامه گفته می‌شود که یک سال پس از اینکه کارمندان زن در ادارات دولتی از کار منع شدند و به آنها گفته شد که در خانه بمانند، اکنون طالبان از زنان کارمند وزارت مالیه افغانستان خواسته اند تا یکی از بستگان مرد خود را برای انجام کارشان بفرستند.
طالبان به کارمندان‌ زن در وزارت مالیه گفته‌اند که مردان از بستگان خود را به این‌ وزارت بفرستند تا به‌جای آنان کار کنند.
در این گزارش آمده است که با تسلط دوباره طالبان شمار زیادی از کارمندان زن سبک‌دوش و یا با معاش "بسیار کم" به خانه فرستاده شدند.
چندین کارمند زن به گاردین گفته‌اند که تماس‌های مشابهی از مقام‌های طالبان دریافت کرده‌اند که از آن‌ها خواسته شده تا بسته‌گان مردشان را به‌جای خود معرفی کنند، زیرا به گفته یکی از زنان به نقل از مقام‌ طالبان، "حجم کار در دفتر افزایش یافته است و آن‌ها باید یک مرد را به‌جای زنان استخدام کنند."
یکی دیگر از کارمندان زن در وزارت مالیه گفته است: "از من خواسته شد که یکی از اعضای مرد خانواده را به‌جای خود در وزارت معرفی کنم."
در همین حال، سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل، گفته است: "تخمین زده شده است که محدودیت‌های کنونی در زمینه اشتغال زنان منجر به زیان اقتصادی فوری تا یک میلیارد دالر یا تا ۵ درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان می‌شود."
گفتنی است که در پی تسلط طالبان بر افغانستان، هزاران کارمند زن شغل‌شان را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала