خواست عمران خان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از پیروزی خیره‌کننده در انتخابات میان‌دوره‌ای در پنجاب، دوباره خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از تسلط حزب متبوعش (حزب تحریک انصاف"، بر پارلمان ایالتی پنجاب که روز گذشته برگزار شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان فدرال شد.
در این انتخابات میان‌دوره‌ای که برای پر کردن 20 کرسی در پارلمان ایالتی پنجاب برگزار شد، حزب تحریک انصاف توانست 15 کرسی به دست آورد و در مقابل، حزب مسلم لیگ به رهبری "شهباز شریف"، نخست‌وزیر کنونی پاکستان تنها 4 کرسی کسب کرد و یک کرسی نیز به نامزدی مستقل رسید.
این انتخابات آزمونی برای مقبولیت بازیکن بین‌المللی پیشین کریکت یعنی عمران‌خان بود که دولت وی در ماه آوریل گذشته با رای عدم اعتماد پارلمان سقوط کرد.
انتخابات پارلمان فدرال پاکستان قرار است در اکتبر سال آینده برگزار شود اما عمران‌خان از زمان برکناری، خواهان آن است که زودتر از موعد مقرر برگزار شود.
نخست‌وزیر پیشین پاکستان بعد از صدور نتایج انتخابات محلی در ایالت پنجاب در توئیتی نوشت:پس از این تنها راه، برگزاری انتخابات آزاد و شفاف است و هر راه دیگری به عدم یقین سیاسی و آشوب اقتصادی بیشتری منجر خواهد شد.
نتیجه انتخابات در پنجاب یک ضربه بزرگ برای شهباز شریف، نخست‌وزیر فعلی است که رهبری حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز را بر عهده دارد، و دولت ائتلافی او در قدرت ملی است.
این حزب تنها چهار کرسی را در انتخابات میان دوره‌ای به دست آورد که یکی از آنها به یک نامزد مستقل رسید.
پنجاب، پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان، مدت‌ها سنگر حمایت از حزب مسلم‌لیگ آقای شریف و برادر بزرگ‌ترش، نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان بوده است.
آقای خان در ماه اپریل با رای عدم اعتماد مجلس از سمت نخست‌وزیری برکنار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала