آمریکا: درخواست پناهندگی هزاران افغان‌ تا هنوز تکمیل نشده است

© AFP 2023 / Wakil KohsarАфганцы сидят в дверях самолета в аэропорту Кабула
Афганцы сидят в дверях самолета в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
یک مقام آمریکایی می‌گوید درخواست پناهندگی هزاران تن از افغان‌های که قبلا با حکومت و نیروهای نظامی آمریکا به طور مستقیم کار می‌کردند، تا هنوز مکمل نشده و این روند ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سی‌ان‌ان، نزدیک به یکسال پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، یک مقام ارشد این کشور گفت که هنوز هم وضعیت هزاران درخواست افغان‌های متقاضی ویزه مخصوص مهاجرتی امریکا (SIV) روشن نیست.
این افغان‌ها قبلا با حکومت و نیروهای نظامی آمریکا به طور مستقیم کار می‌کردند.
این مقام که نامی از آن برده نشده است، گفت که حدود 75 هزار افغان برای دریافت ویزه اس‌آی‌وی درخواست داده اند اما نزدیک به 50 درصد این درخواست‌ها رد شده است.
او گفت که علت رد درخواست‌ها، "فقدان اسناد صحیح یا واجد شرایط نبودن برای دریافت این ویزه به دلایل گوناگون" بوده است. در یکسال گذشته تنها درخواست 10 هزار متقاضی تکمیل شده و "آنها اسناد اقامت در آمریکا را دریافت خواهند کرد."
این مقام آمریکایی گفت که روند رسیدگی به درخواست ویزه مخصوص از سوی افغان‌ها سریع‌تر از گذشته شده است و این روند کاملاً تحت نظارت وزارت خارجه آمریکا درآمده است. به گفته او، وزارت خارجه منابع بیشتری را برای رسیدگی به تقاضای این افغان‌ها اختصاص داده است.
همزمان با این، انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که روند درخواست ویزه اس‌ای‌وی را برای همکاران پیشین آمریکا در افغانستان آسان‌تر کرده است.
به گفته او، متقاضیان پس از این به جای 2 فورم تنها 1 فورم را تکمیل می‌کنند که به همین علت، از تاخیر در رسیدگی به تقاضای شان که گاهی ماه‌ها طول می‌کشید، جلوگیری خواهد شد.
پیش از این درخواست‌های ویزه مخصوص مهاجرتی آمریکا در کنار دیگر پرونده‌های مهاجرتی افغان‌ها از سوی اداره مهاجرت ایالات متحده بررسی می‌شد که به علت انباشت دوسیه‌ها و فقدان نیرو به درخواست این افغان‌ها با کندی رسیدگی می‌شد. اکنون وزارت خارجه طی مراحل درخواست‌های اس‌ای‌وی را به عهده گرفته است.
حکومت بایدن به علت کوتاهی در خارج کردن همکاران پیشین آمریکا از افغانستان در چند ماه گذشته زیر انتقادات شدید، به ویژه از سوی سیاستمداران و نمایندگان جمهوری خواه در کانگرس قرار داشته است. آنها اغلب رفتار حکومت آمریکا با همکاران پیشین این کشور را "شرم آور" توصیف نموده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала