برنامه سفر ولادیمیر پوتین به تهران

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه سفر ولادیمیر پوتین به تهران
برنامه سفر ولادیمیر پوتین به تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست سه جانبه با ابراهیم رئیسی و رجن طیب اردوغان، همتایان ایرانی و ترکیه ای خود وارد تهران شد.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تهران بسیار گسترده می‎‌باشد و از همین‌رو رئیس جمهور روسیه فقط شب به مسکو باز خواهد گشت.
در این برنامه دیدار با رجب طیب اردوغان، خامنه ای، رئیسی و مذاکرات در قالب آستانه (روسیه، ترکیه، ایران) در مورد سوریه گنجانده شده است.
رئیس جمهور روسیه با همتای ترکیه‌ی خود در مورد موضوعات بین المللی از جمله اوکراین گفتگو خواهد کرد. برای مثال، سران کشورها در مورد وضعیت صادرات غلات از بنادر اوکراین صحبت خواهند کرد.
به هر حال، دومین نشست هیئت های ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در مورد "مسئله غلات" باید در این هفته برگزار شود.
رئیس جمهور روسیه با همکاران ایرانی درباره توافق هسته ای صحبت خواهد کرد. مسکو قصد دارد به تلاش ها برای رفع محدودیت های غرب علیه ایران ادامه دهد. علاوه بر این، هر دو کشور در حال برنامه ریزی برای رساندن روابط به سطح مشارکت استراتژیک هستند و یک توافقنامه جدید بین دولتی در حال آماده سازی است.
در این نشست سه جانبه روی موضوع سوریه تمرکز خواهد شد. از جمله موضوعات مهم این نشست انجام اقدامات برای از بین بردن نهایی کانون تروریسم در سوریه، مسائل کمک های بشردوستانه مطرح بحث است. پس از مذاکرات، سیاستمداران بیانیه مشترکی را تصویب خواهند کرد.
پیش از این، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو در گفت و گو با رادیو تلویزیون دولتی ایران که روز دوشنبه از شبکه روسیا 24 پخش شد، اظهار داشت که از تجربه روند آستانه می توان برای حل و فصل اوضاع افغانستان استفاده کرد.
به گفته وی با توجه به تجربه به دست آمده و پایبندی به قوانین بین المللی، نشست های چنین قالبی می تواند به حل وضعیت این کمک کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала