بورل: کاهش گاز روسیه برای اتحادیه اروپا دشواراست

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: کاهش گاز روسیه را برای اتحادیه اروپا دشواراست
بورل: کاهش گاز روسیه را برای اتحادیه اروپا دشواراست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا کاهش سناریوی کاهش قابل توجه عرضه گاز روسیه را برای اتحادیه اروپا دشوار خواند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه گفت، اتحادیه اروپا برای کاهش قابل توجه گاز روسیه آماده می شود؛ و چنین سناریویی را "دشوار" خواند.

بورل گفت: "ما در خصوص تحریم ‌ها (علیه گاز روسیه) بحث نمی‌ کنیم، ما در مورد کاهش قابل توجه گاز روسیه می گوییم. ما برای این کار آماده خواهیم بود، این سناریوی آسانی نخواهد بود، اما باید برای آن آماده باشیم."

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که "ما باید هوشیار باشیم. هیچ کس نمی داند تابستان امسال چه اتفاقی ممکن است بیفتد."
مخالفت اتریش با تحریم گاز روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
مخالفت اتریش با تحریم گاز روسیه
لازم به ذکر است که کشورهای اروپایی در پی اوضاع اوکراین، شش بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده اند. بسته ششم این تحریم ها شامل اعمال تدریجی تحریم واردات نفت از روسیه است. این ممنوعیت فقط بر نفتی که از طریق دریا صادر می شود تأثیر می گذارد و نفتی که از طریق خط لوله دروژبا (دوستی) ارسال می شود مشمول محدودیت نیست اما، به گفته اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، تا پایان سال، اتحادیه اروپا خرید نفت از روسیه را تا 90 درصد کاهش خواهد داد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала