پاکستان: هند در 20 سال گذشته از گروه‌های تروریستی در افغانستان حمایت کرده

© https://twitter.comمنصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل
منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل، نقش هند در دولت پیشین افغانستان را "بسیار" منفی خوانده می‌گوید در 20 سال اخیر هند در افغانستان از گروه های تروریستی حمایت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل در گفتگو با یک رسانه‌ای پاکستانی مدعی شد در دو دهه اخیر دولت هند از گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان برای ناامنی پاکستان حمایت کرده، آنها را آموزش داده و هزینه‌های مالی آنها را نیز تأمین می‌کرده است.

او گفته است: "آن‌ها (تروریست‌ها) پناهگاه‌های امنی را در اطراف مناطق مرزی پیدا کردند و از خاک افغانستان برای بی‌ثبات‌کردن پاکستان، مناطق قبایلی سابق و ایالت بلوچستان با فعالیت‌های تروریستی استفاده کردند."

این مقام پاکستانی افزوده است در چند دهه گذشته، هند در مناطقی در افغانستان سرمایه‌گذاری کرد که در آنجا تلاش می‌کرد پاکستان را از طریق فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات کند.

سفیر پاکستان در ادامه گفته که حکومت سرپرست طالبان اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری از جمله پاکستان استفاده نخواهد شد: "ما از این تعهد استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که این تعهد بسیار تضمینی است."

او در بخشی از سخنان خود از جامعه جهانی خواسته است تا حمایت خود را از طریق تعامل بیشتر با طالبان برای جلوگیری از خطرات فروپاشی اقتصادی گسترش دهد.

منصوراحمد خان، آزادی ذخایر بانک مرکزی افغانستان و ادامه حمایت‌های مالی را برای تسکین دردهای مردم فقیر افغانستان حیاتی دانسته است.

او گفته است: "مهم این است که از ابزار تحریم‌های اقتصادی علیه مردم افغانستان استفاده نشود. ذخایر خارجی افغانستان باید به افغانستان تحویل داده شود تا برای منافع و رفاه مردم هزینه شود."

منصوراحمد خان خواستار حمایت سازمان ملل و کشورهای همسایه افغانستان از طالبان نیز شده است.

این در حالی است که پاکستان دشمنی دیرینه با هند دارد و دو کشور همواره به صورت نیابتی در افغانستان و کشمیر در جنگ اند.
سفیر پاکستان در حالی مدعی حمایت دولت هند از تروریست‌ها در افغانستان برای ایجاد ناامنی در پاکستان شده است که حکومت طالبان در تلاش است روابط دیپلماتیک کابل دهلی از سر گفته شده و حتی برای ایجاد روابط نظامی با هند نیز ابراز تمایل کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала