پنتاگون: تاکنون 12 سیستم راکت‌انداز چندگانه هیمارس به اوکراین منتقل شده است

© AP Photo / The News Tribune/Peter HaleyРакетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS
Ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
عضو شوید
مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا گفت که امریکا و متحدانش متعهد شده اند که بیش از 20 سیستم راکت‌انداز چندگانه هیمارس را به اوکراین ارسال کنند؛ از این تعداد 12 سامانه پیشتر منتقل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در پایان چهارمین نشست کشورهای ارائه دهنده کمک نظامی به اوکراین به خبرنگاران گفت: "ما تا به امروز 12 سیستم هیمارس را به اوکراین منتقل کرده ایم. این بخشی از بیش از 20 سیستمی است که ایالات متحده و متحدان ما وعده داده اند".
بسته آتی کمک های ایالات متحده که این هفته ارائه خواهد شد، شامل چهار راکت فوق تاکتیکی "ام ال آر اس" دیگر خواهد بود.
لوید آستین، وزیر دفاع امریکا که در کنفرانس مطبوعاتی با میلی شرکت کرده بود، گفت که پرتابگرها با راکت‌های هدایت شونده با برد 80 کیلومتر تحویل داده می‌شوند.
روسیه در ارتباط با ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала