وزارت مالیه طالبان: از کارمندان زن خواستیم به جای خود مردان‌شان را معرفی کنند

© Photo / MoFPolicyوزارت مالیه
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
عضو شوید
این وزارت در اعلامیه گفته که برای کاهش فشار کار، از کارمندان زن خواسته است که یک مرد از اعضای خانواده خود را "جانشین" معرفی کنند.
وزارت مالیه حکومت طالبان تایید کرده اند، که از همه کارکنان زن این وزارت خواسته به عوض خود٬ یک مرد عضو خانواده خود را معرفی کنند تا به عنوان مامور کار کند.
پیش از این، ٰ روزنامۀ بریتانوی گاردین در یک گزارش تازه گفته بوده؛ که طالبان در وزارت مالیۀ به شماری از کارمندان زن گفته اند که به عوض خود اقارب مرد شان را برای کار معرفی کنند.

وزارت مالیه طالبان با آنکه این گزارش را رد می‌کند، اما از کارمندان زن این وزارت می‌خواهد که مردان خانواده شان را بجای خود معرفی کنند.
در اعلامیه امده است؛ این وزارت از همه کارکنان زن خواسته که می توانند به عوض خود٬ یک مرد عضو خانواده خود را معرفی کنند تا به عنوان مامور کار کند.
این وزارت گزارش‌ها درباره اخراج همه کارمندان زن و استخدام مردان بجای آن‌ها را شایعه خوانده و افزوده که معرفی جانشین هم اختیاری است.
با به‌قدرت رسیدن طالبان، شرایط برای زنان و دختران افغانستان بسیار دشوار شده و زنان ودختران از ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق شان محروم شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала