چین نقشه امریکا در اروپا را فاش کرد: امریکا می خواهد با یک سنگ دو خرگوش را بکشد

CC0 / Balkan Photos / Флаги США и России
Флаги США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در تلاش است تا با کمک تحریم ها روسیه و اتحادیه اروپا را به طور همزمان مهار کند.
به گزارش اسپوتنیک، نسخه چینی گلوبال تایمز می نویسد: ایالات متحده در تلاش است تا "دو خرگوش را با یک سنگ بکشد" و سعی دارد به طور همزمان روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا را با کمک سیاست تحریم تضعیف کند.
همانطور که نویسنده مقاله خاطرنشان کرد، اقتصاد روسیه می‌تواند در برابر تحریم‌ها مقاومت کند، در حالی که اتحادیه اروپا از کمبود انرژی، افزایش انفجاری قیمت و کندی توسعه اقتصادی رنج می‌برد.
چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند
واشنگتن از یک سو از بروکسل برای تضعیف مسکو کار می گیرد و از سوی دیگر از مسکو برای کنترل بروکسل کار می گیرد.
او تاکید کرده است، که ایالات متحده ثروت زیادی در مناقشه اوکراین به دست آورد و توانست اتحادیه اروپا را وادار به پیروی کند.
به گفته نویسنده، امریکا اساسا اروپا را گروگان گرفته و منافع خود را نادیده می گیرد و در عین حال خود را به قیمت دیگران غنی می کند.
اتحادیه اروپا کاملاً قادر به درک این است که روسیه نیست که بدون اروپا نمی تواند وجود داشته باشد، اما اروپا بدون روسیه نمی تواند وجود داشته باشد. تحریم های اعمال شده مانند یک بومرنگ در حال بازگشت هستند. در نهایت این اروپایی ها هستند که هزینه تصمیمات گرفته شده از سوی سیاستمداران را می پردازند.
این مقاله نویس می گوید، که به همین دلیل بروکسل تصمیم گرفت با وجود تهیه بسته های تحریمی جدید، برخی از اقدامات محدودکننده معرفی شده را کاهش دهد.
این روزنامه نگار در پایان خاطرنشان کرد: این معضلی است که اتحادیه اروپا با آن روبروست که نمی تواند از پشتیبانی امریکا دست بردارد، اما در عین حال با پیامدهای اقتصادی وحشتناکی مواجه است.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی‌سازی و غیرنظامی‌سازی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش داد. بسیاری از کشورها از بسته شدن دارایی های روسیه خبر داده اند، درخواست ها برای کنار گذاشتن انرژی از روسیه بلندتر شده است. این اقدامات برای خود غرب مشکل ساز شد - آنها منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала