Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک بزرگ "فن خال" به "بایرن" در جذب "دی‌لیخت"

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر Louis van Gaal
Louis van Gaal - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
عضو شوید
ماتیاس دی‌لیخت، بازیکن جدید بایرن مونیخ فاش کرد که لوئیس فن خال، سرمربی تیم ملی هالند به او توصیه کرده است که به این تیم برود.
به گزارش اسپوتنیک، ماتیاس دی‌لیخت 22 ساله این هفته پس از سه فصل حضور در سری‌آ، با قراردادی 68 میلیون پوندی از یوونتوس جدا شد و به بایرن مونیخ پیوست.
علیرغم علاقۀ دیگر تیم‌ها، دی‌لیخت به توصیه لوئیس فن‌ خال سرمربی تیم ملی خود تصمیم گرفت تا به بایرن برود.
دی لیخت پس از تکمیل انتقالش به آلمان گفت که فن خال به او گفته است که عاشق بایرن خواهد شد و می‌تواند در آلیانز آرنا به مدافع بزرگی تبدیل شود.
او در این مورد گفت:" در ابتدای تابستان درباره آینده‌ام با فان خال صحبت کردم و او چیزی جز حرف‌های خوب در مورد بایرن مونیخ نگفت. او فلسفه آن‌ها را ستود و به من گفت که اگر به آنجا بروم، عاشق آن‌ها خواهم شد."
فان خال، سرمربی فعلی تیم ملی هالند نیز در غول آلمانی حضور داشت و از سال 2009 تا 2011 به عنوان سرمربی این باشگاه فعالیت کرد.
این مربی صاحب سبک پس از ورود به آلیانز آرنا شروعی متزلزل را تحمل کرد، اگرچه در نهایت لیگ و جام حذفی را به دست آورد و در اولین فصل حضورش در بایرن به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.
وضعیت فن خال در مونیخ در دومین فصل حضورش در این باشگاه رو به وخامت گذاشت، با این حال، در اپریل 2011 که این سرمربی هالندی برکنار شد و باواریایی‌ها در لیگ چهارم شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала