امریکا از مسدود نمودن حریم هوایی تایوان نگران است

© Photo / Jian KangКитайский зенитно-ракетный комплекс дальнего действия Хунци-9 или HQ-9
Китайский зенитно-ракетный комплекс дальнего действия Хунци-9 или HQ-9 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
کاخ سفید از مسدود شدن حریم هوایی تایوان به دلیل سفر پلوسی هراس دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام امریکایی اعلام کرد: "دولت جو بایدن رئیس‌ جمهور امریکا، نگران است که سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، منجر به ایجاد منطقه منع پرواز بر فراز تایوان توسط چین شود.
پیشتر بایدن با استناد به موضع پنتاگون گفته بود که فعلاً سفر پلوسی به تایوان مفکوره خوبی به نظر نمی رسد و وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفته بود که اگر رئیس مجلس نمایندگان امریکا چنین عمل کند، پکن اقدامات موثری در بازدید نمایندگان از تایوان انجام خواهد داد.
امکان اعزام نیروهای چین به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2021
امکان اعزام نیروهای چین به افغانستان
برعلاوه، منبع این کانال گفت که پیکن ممکن است طیارات جنگی را نیز به منطقه کشف دفاع هوایی جزیره بفرستد، کاری که در چند ماه گذشته بارها انجام داده است.
در همان زمان، این منبع خاطرنشان کرد که چنین اقدام از سوی جمهوری خلق چین می‌تواند باعث اقدامات تلافی جویانه از سوی تایوان و ایالات متحده شود.
به گفته CNN، پلوسی قصد دارد در هفته های آینده به تایوان سفر کند. سابینا چانگ نماینده اقتصادی و فرهنگی تایپه، در ایالات متحده، به سی ان ان گفت که تایوان "هیچ اطلاعاتی در مورد سفر برنامه ریزی شده دریافت نکرده است". در ابتدا قرار بود سفر هیئت امریکایی به رهبری پلوسی به تایوان در ماه اپریل انجام شود. گزارش شده است، این سفر که اعتراض پیکن را به دنبال خواهد داشت، می تواند اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا به این جزیره از سال 1997 باشد.
بعداً درو همیل سخنگوی دولت رئیس مجلس، گفت که تست کرونای پلوسی مثبت شده است و این دیدار برای مدت نامعلوم به تعویق افتاده است.
وزارت امور خارجه چین سپس برای پلوسی آرزوی بهبودی کرد و از واشنگتن خواست تا سفر به جزیره را که پیکن آن را متعلق به خود می‌داند، به تعویق ناندازد، بلکه لغو کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала