اوکراین یونان را تهدید کرد

© AFP 2023 / Louisa Gouliamakiپرچم یونان و اتحادیه اروپا
پرچم یونان و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
کیف آتن را به دلیل فعالیت شرکت های یونانی در روسیه به تحریم تهدید کرد .
کیف آتن را به دلیل فعالیت شرکت های یونانی در روسیه به تحریم تهدید کرد .
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ویما می نویسد که اوکراین به دلیل فعالیت شرکت های یونانی در روسیه یونان را تهدید به تحریم کرد.
این روزنامه می نویسد: چند روز پیش طی یادداشت دیپلماتیک اوکراین به وزارت خارجه ارسال شد که از طریق آن در مورد هفت شرکت یونانی فعال در روسیه توضیحات خواسته است.
همه پرسی در یونان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
تلاش کارگران یونان برای جلوگیری از ارسال تجهیزات ناتو به اوکراین
فعالیت های این شرکت ها، شامل تحریم های اعمال شده علیه فدراسیون روسیه در سطح اتحادیه اروپا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیست.
ویما می نویسد: با وجود این، اوکراین یونان را با تحریم تهدید کرد - کشوری که مستقیماً، کامل و به روشن ترین شکل از آن حمایت کرد، با ارسال تسلیحات و کمک های بشردوستانه، پذیرش پناهجویان، تحریم ها علیه روسیه.
"چنین به نظر می رسد که اعتراض کیف طرف یونانی را نگران کرده است. سرگئی شوتنکو سفیر اوکراین در آتن به وزارت امور خارجه احضار شد و در آنجا اظهارات بسیار تندی صورت گرفت. بر اساس اطلاعات، شوتنکو ادعا کرد که یادداشت مربوطه را به وزارت امور خارجه ارسال کرده است که بر اساس آن، کیف تقریباً روزانه یادداشت های را به آدرس وزارت خارجه یونان ارسال می کند".
مقامات ارشد دیپلماتیک به روزنامه گفتند که تعدادی از درخواست‌های اوکراینی باعث نگرانی و نارضایتی آتن شده است، زیرا به گفته آنها، کیف همه چیز و چگونگی درخواست خود را از دست داده است.
صدراعظم یونان الیکسیس تسیپراس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2016
توسعه روابط یونان با روسیه
ویما میافزاید: "تغییر جدی به دلیل درخواست تعلیق کار کانال تلویزیون ملی یونان OPEN، که طرفدار روسیه است، و کیف در همه سطوح و از همه جهات به این موضوع پاسخ منفی دریافت کرده است".
بسیاری از درخواست‌های اوکراین شامل درخواست‌هایی برای حمایت مالی بیشتر و همچنین تامین تسلیحات می‌شود. این روزنامه می نویسد: در عین حال اعتراضات مستقیم و غیرمستقیم نسبت به حمل نفت روسیه به کشورهای ثالث توسط کشتی های دارای منافع یونانی ابراز می شود.
پس از تصویب بسته ششم تحریم‌ها در ماه ژوئن علیه مسکو، ممنوعیت خرید، واردات یا انتقال نفت خام و برخی فرآورده‌های نفتی از روسیه به اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است، اما محدودیت‌های نفتی به صورت مرحله‌ای تا شش ماه دیگر اعمال خواهد شد. و در مورد فرآورده های نفتی پس از هشت ماه، روزنامه یادآوری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала