نفتکش های حامل نفت ایران به نفتکش های روسی روی آوردند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте
Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
بلومبرگ با استناد به گزارشات شرکت تحلیلی ورتکسا گزارش داد که بیش از ده نفتکش که قبلاً در حمل و نقل نفت ایران تخصص داشتند، به نفت خام روسیه روی آورده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با استناد به گزارشات شرکت تحلیلی ورتکسا گزارش داد که بیش از ده نفتکش که قبلاً در حمل و نقل نفت ایران تخصص داشتند، به نفت خام روسیه روی آورده اند.
11فروند از کشتی‌ های تحت نظارت که پیشتر نفت ایران را حمل می‌کردند، از ماه اپریل نفت و محصولات روسیه را بارگیری کرده‌اند و در این مدت 16 بار بارگیری داشتند.
سپاسگزاری دریانوردان نجات یافته از مهمان نوازی ایران + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
انفجار تانکر نفتی در هنگ کنگ
به گفته آرمن عزیزیان تحلیلگر بازار نفت خام در ورتکسا، از آنجایی که شرکت های بیشتری از ارسال نفت و فرآورده های نفتی روسیه خودداری می کنند، کسانی که با تجارت کالاهای تحت تحریم آشنا هستند به استفاده از نفتکش های خود برای انتقال نفت روسیه به شرق ادامه خواهند داد.
تصریح شده است، اکثر کشتی های که حمل مواد اولیه روسیه را آغاز کرده اند از نوع افرامکس هستند که توانایی حمل 730 هزار بشکه نفت را دارند.
همزمان، حامل های بزرگ نفت در میان آنها وجود دارد که می توانند حدود دو میلیون بشکه نفت را حمل کنند.
بلومبرگ خاطرنشان کرد: به این ترتیب، تحویل از روسیه در نیمه اول ژوئیه به 25000 بیلر در روز رسید که 170 هزار بیلر در روز بیشتر از ماه اپریل است.
وقوع انفجار در تانکر نفت روسی در دریای آزوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2020
وقوع انفجار در تانکر نفت روسی در دریای آزوف
بر اساس گزارشات گمرک چین در ماه جولای که روز قبل توسط رویترز منتشر شد، روسیه برای دومین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین است. در ماه می، چین واردات مواد خام روسیه را 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و حدود یک چهارم نسبت به اپریل افزایش داد، در نتیجه حجم تحویل ماهانه 8.42 میلیون تن به یک رکورد تبدیل شد که به روسیه اجازه داد عربستان سعودی را از جایگاه اول در میان تامین کنندگان به چین جابجا کند.
در جولای، واردات نفت روسیه، از جمله محموله‌ها از طریق خط لوله و کشتیرانی سیبری شرقی-بحر آرام، به 7،89 میلیون تن رسید که تقریباً ده درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، هرچند کمتر از رکورد ماه می.پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی‌ سازی اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌ های را علیه مسکو به‌ ویژه منابع انرژی روسیه اعمال کردند.
بنابراین، بسته ششم تحریم های اروپا، تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه را پیش‌بینی می‌کند. این اقدامات همچنین شامل ممنوعیت بیمه کشتی‌ های حامل نفت روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала