آمار کولرا در جوزجان؛ 12 فوتی و بیش از 6 هزار مبتلا

© Sputnikجوزجان
جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
بر اساس گفته‌های مسوولان صحی در ولایت جوزجان، دوازده تن در این ولایت بر اثر مریضی "کولرا" جان باخته‌اند و بیش از 6 هزار تن دیگر به این مریضی مبتلاء شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، همزمان در ولایت‌های بلخ و زابل، مصاب شدگان به این مرض نیز افزایش یافته‌اند و در ولایت زابل شمار مبتلایان به چهار هزار تن رسیده است.
غوث الدین انوری، رنیس شفاخانه حوزوی ابو علی سینای بلخی گفته است: "این بیماری در شمال کشور از جمله بلخ، سمنگان، فاریاب و در ولایات جوزجان و بخصوص در شهر شبرغان مرکز جوزجان بیش‌از هزار بیمار بستری هستند".
با این حال، مقام‌های صحی می‌گویند که به این مرض بیشتر کسانی مبتلاء می‌شوند که در مناطق دور دست زندگی می‌کنند و از خدمات صحی کمتری برخوردار هستند.
درهمین حال، در شمال کشور عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی از دیگرعوامل مبتلاء شدن به این مرض گفته می‌شود.
گفتنی‌ست که این مرض برای اولین بار در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل دو ماه پیش به ثبت رسید که حالا تعداد مبتلایان به چهار هزار تن رسیده است.
هرچند در ولایت زابل مردم آن‌چنانی که نیاز است به خدمات صحی دسترسی ندارند اما خرسند‌ اند که توانسته‌اند مریضان شانرا به شفاخانه برسانند تا تحت تداوی قرار گیرند.
این درحالیست که پس از همه‌گیری ویروس کرونا، مرض کولرا دومین مرض همه‌گیر است که مردم افغانستان را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала