لت و کوب یک خبرنگار زن از سوی طالبان در جلال آباد

© Sputnikننگرهار
ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
منابع محلی می گویند، که یک خبرنگار زن در ننگرهار پس از لت‌وکوب از سوی جنگجویان گروه طالبان، از سوی مردم به درمانگاه منتقل شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، منابع محلی از ولایت ننگرهار خبر دادند، که جنگجویان گروه طالبان روز جمعه یک خبرنگار زن به نام سلگی احساس را به شدت لت‌وکوب کرده و به او هشدار دادند، که کارش را ترک کند.
Парад специального отряда талибов под названием Мансури в провинции Бадахшан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
خبرنگار فارین پالیسی درمورد طالبان: وحشی، گستاخ، ناانسان، خودپسند و زن‌ستیز
منابع گفتند، جنگجویان گروه طالبان تیلیفون این خبرنگار را گرفتند. سلگی که پس از لت‌وکوب طالبان ضعف کرده بود به کمک مردم به درمانگاه منتقل شد.
گفته شده که پیش از این رویداد افراد طالبان به خانواده سلگی هشدار داده بودند، که او نمی‌تواند به کارش به عنوان خبرنگار ادامه دهد. با این حال، منابع محلی گفتند: این خبرنگار به دلیل وضعیت ناگوار اقتصادی،‌ راهی جز ادامه حرفه‌اش نداشته است.
نهادهای جهانی مدافع خبرنگاران بارها از وضعیت وخیم آزادی بیان و رسانه‌های آزاد زیر فشارهای روزافزون دولت طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.
در آخرین مورد، دفتر سازمان ملل در کابل (یوناما)‌ در گزارش ۱۰ ماهه‌اش اذعان کرده است که بعد از ورود طالبان به کابل نهادهای رسانه‌ای محدود شده‌اند.
خانه آزادی بیان در ماه حمل اعلام کرده بود که پس از به قدرت رسیدن طالبان، تمامی ساختارهای مردم‌سالاری به ویژه آزادی بیان ضربه شدیدی دیده و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала