مجاهد به آمریکا: به ما طرز "زندگی کردن" را نیاموزید

© @https://twitter.com ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه طالبان به وعده‌های خود به مردم افغانستان عمل نکرده است می‌گوید هیچ کشور حق ندارد که طرز زندگی کردن را به ما نشان دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان شب گذشته(31 سرطان) در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه تویترش نوشته:" حکومت افغانستان تمام تعهداتی را که در توافق‌نامه دوحه با آمریکا نموده بود، انجام داده است".

به گفته مجاهد طالبان به کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان برعلیه آمریکا و متحدین آن استفاده نماید.
سخنگوی حکومت سرپرست با بیان اینکه طالبان به دادن تمام حقوق شرعی شهروندان خویش متعهد است نوشته:" فضای نارمل و امن زندگی برای زنان و مردان افغانستان فراهم شده و حقوق تمام اقلیت‌ها محفوظ است".
رئیس جمهور تاجیکستان: سیاست طالبان سیاست برتری جویانه بر دیگر قوم های افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
رئیس جمهور تاجیکستان: سیاست طالبان سیاست برتری جویانه بر دیگر قوم های افغانستان است

مجاهد خطاب به آمریکا نوشته:" سایر مسایل مانند نظام و چگونگی زندگی در افغانستان، مسایل مربوط به افغان‌ها می باشد، چنان‌چه حکومت "افغانستان" نمی‌خواهد در امور سایر کشورها مداخله کند، به همین‌گونه از کشورهای دیگر نیز می‌خواهد که در مسایل داخلی ما مداخله نکرده و برای ما طرز زندگی کردن را نشان ندهند".

این درحالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفته که اگر طالبان به خواسته‌های آمریکا و افغان‌ها توجه نکند، واشنگتن روابط خود را با طالبان حفظ نخواهد کرد.

او گفته قطع رابطه با شبکه القاعده، مبارزه با تروریزم و تشکیل حکومت همه شمول از خواسته‌های جامعه بین المللی و افغان‌ها می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزوده:" بازگشایی صنوف ششم به بالا برای دختران، توجه به حقوق اقلیت‌ها، فراهم کردن کار برای زنان و فراهم آوری تسهیلات به افغان‌هایی که قصد خروج از کشور را دارند، از خواسته‌های اصلی افغان‌ها از طالبان می باشد."

به گفته پرایس هنوز هم هزاران تن از افغان‌هایی که در جریان دو دهه گذشته با نظامیان و غیر نظامیان آمریکا کار کرده‌اند، در افغانستان به سر می برند و از ترس انتقام‌جویی طالبان تلاش می کنند کشورش‌شان را ترک کنند.

پرایس گفته که طالبان به وعده‌های خود به مردم آن کشور عمل نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала