مقام قرقیزستانی: گروه طالبان از گروه های افراطی در کشورهای آسیای میانه پشتیبانی می کند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
یک مقام امنیتی قرقیزستان گفته است، که گروه طالبان از گروه های افراطی در کشورهای آسیای میانه پشتیبانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، ماناس امانبایف رئیس اداره مبارزه با افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی قرقیزستان گفته است: گروه های طالبان و داعش خراسان در مرحله‌ فعال‌سازی و احیای ایده خلافت اسلامی قرار دارند.
رئیس جمهور تاجیکستان: سیاست طالبان سیاست برتری جویانه بر دیگر قوم های افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
رئیس جمهور تاجیکستان: سیاست طالبان سیاست برتری جویانه بر دیگر قوم های افغانستان است
ماناس امانبایف خبر داد، که در قرقیزستان ۲۰ گروه غیرقانونی و یک فرقه افراطی اسلامی وجود دارد که از سوی طالبان پشتیبانی می‌شوند.
در همین حال، کارشناسان هم پیش از این گفته بودند، که چیرگی یک گروه تروریستی بر افغانستان باعث شده که دیگر گروه های تروریستی جرات پیدا کنند تا در برابر دولت های دیگر شورش را آغاز کنند.
این کارشناسان می گویند، که چیرگی طالبان بر افغانستان زمینه را برای سرباز گیری دیگر گروه های تروریستی فراهم کرده است و کشورهای همسایه افغانستان اگرچه تاکنون با طالبان پیوندهای نزدیکی را ایجاد کرده و برخی از این کشورها حتی سفارت های افغانستان را در اختیار این گروه قرار داده است، اما در آینده ای نزدیک زیان های پشتیبانی از یک گروه تروریستی را خواهند دید.
یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز رئیس جمهور تاجیکستان هم از حکومتداری گروه طالبان بر افغانستان انتقاد کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала