کارشناس سوری: پس از امضای "توافق‌نامه غلات" لغو تحریم‌ها از روسیه محتمل است

© Fotolia / Alexkichتحریم‌ها
تحریم‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
یک اقتصاددان سوری، پس از امضای "توافق‌نامه صادرات غلات" لغو تحریم‌ها علیه روسیه را محتمل دانست.
ذوالفقار عبود، استاد اقتصاد و روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی طرطوس درباره نقش توافقنامه‌های امضا شده در استانبول درباره کمک روسیه به صادرات غلات اوکراینی صحبت کرد.
یک کارشناس از سوریه گفت که توافق امضا شده توسط روسیه، سازمان ملل، ترکیه و اوکراین یک راه حل عالی خواهد بود، حتی اگر موقت باشد. او پس از امضای "توافق‍نامه غلات" لغو تحریم ها علیه مسکو را محتمل دانست.
این کارشناس اقتصادی سوری تاکید کرد: پس از توافق، لغو اقدامات یکجانبه اقتصادی ضد روسی غرب بدون پیش‌شرط به عنوان الحاقی به توافق باید دنبال شود.
به گفته این متخصص، اقدامات کشورهای غربی باعث اختلال در سیستم بین المللی عرضه مواد غذایی و کودهای شیمیایی شده است و این امر باعث تشدید وضعیت دشوار برای میلیون ها نفر در سراسر جهان شد.
روز جمعه، استانبول میزبان امضای توافقنامه های چند جانبه برای رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه به صادرات غلات اوکراین بود.
در این مراسم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حضور داشتند. از طرف روسیه، برای امضاء اسناد مربوطه با ترکیه و سازمان ملل توسط سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امضا شد، طرف اوکراینی در همان روز به طور جداگانه "توافقنامه " را با ترکیه و سازمان ملل متحد امضا کرد.

گوترش در مراسم امضای توافقنامه گفت: "امروزه یک فانوس دریایی در دریای سیاه وجود دارد. چراغ امید… چراغ کمک، در جهانی که بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد. من می خواهم از همه کسانی که کمک کردند تا این اتفاق بیفتد تشکر کنم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала