تاشکند: طالبان بر تعهد خود که تهدید به دیگر کشورها نمی‌شود را باید مورد تایید قرار دهند

© Photo / twitter/QaharBalkhiامیرخان متقی در رأس یک هیأت به ازبیکستان رفت
امیرخان متقی در رأس یک هیأت به ازبیکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
یوسف قابل جان‌اف، سخنگوی وزارت خارجه ازبیکستان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که طالبان که طالبان در کنفرانس تاشکند باید تعهد خود را برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی از سوی افغانستان علیه کشورهای همسایه و سراسر جهان تایید کنند.
به گزارش اسپوتنیک، قابل جان‌اف طی جلسه توجیهی در آستانه افتتاحیه کنفرانس افزود: هدف اصلی این نشست تایید تعهدات قبلی دولت سرپرست افغانستان برای جلوگیری از استفاده خاک افغانستان علیه منافع امنیتی کشورهای همسایه، سایر کشورهای منطقه و سراسر جهان است.
وی خاطرنشان کرد که در این کنفرانس همچنین در مورد اهمیت آزادسازی دارایی های افغانستان در خارج از کشور و همچنین تطبیق پروژه‌های زیربنایی مختلف در قلمرو کشور این کشور در بخش‌های ترانسپورت، ارتباطات و انرژی بحث خواهد شد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ازبیکستان، حدود 100 هیئت خارجی از جمله روسیه، کشورهای آُسیای میانه، اتحادیه اروپا، چین، پاکستان، امریکا، ترکیه، سران سازمان ملل و نهادهای قانونی آن، نمایندگان موسسات مالی بین‌المللی در این نشست شرکت خواهند کرد.
اوایل ماه اگست سال 2021 طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست سال گذشته نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست 2021 طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала