تبدیل شدن یک نگاره ای از فرمانده با فرزند جان باخته اش به نماد مقاومت در برابر طالبان

© Twitter تبدیل شدن یک نگاره ای از فرمانده با فرزند جان باخته اش به نماد مقاومت در برابر طالبان
تبدیل شدن یک نگاره ای از فرمانده با فرزند جان باخته اش به نماد مقاومت در برابر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
در شبکه های اجتماعی نگاره ای از یک فرمانده در کنار فرزند جان باخته اش در این روزها به نماد مقاومت در برابر گروه طالبان تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، نگاره ای از یک فرمانده جبهه مقاومت که در برابر پیکر بی‌جان فرزندش زانو زده، به نماد مقاومت در برابر طالبان تبدیل شده است.
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
واکنش‌ها به سربریدن یک نوجوان در اندراب از سوی جنگجویان طالبان
عکس فرمانده رحمن و فرزندش محمد زمان، توجه زیادی را جلب کرده است.
منبعی از اندراب گفت، عکس لحظاتی پس از جان باختن محمد زمان در نبرد با طالبان را نشان می‌دهد.
پسر جوان از باشندگان قاسان ولسوالی اندراب‌های ولایت بغلان بود، که در کنار پدرش در برابر حملات طالبان به این ولسوالی مقاومت می‌کرد.
او در جریان عملیات تصفیوی پسین که طالبان در این ولسوالی به راه انداخته‌ بود، جان باخته است.
امرالله صالح، معاون رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در صفحه فیسبوکش نوشته که حاجی رحمن، مردی که در این تصویر دیده می‌شود هنوز در سنگر است.
اسد بودا، نویسنده اهل افغانستان این عکس را یک تصویر تاریخی از مقاومت اندراب خوانده و گفته است: "اگر قرار باشد روزی برای مقاومت اندراب مجسمه‌ای ساخته شود، آن مجسمه همین تصویر خواهد بود".
یعقوب یسنا، استاد دانشگاه گفته است دفاع از خانه و زندگی حق هر انسانی است. به گفته او "مرگ برای دفاع از زندگی و خانه دست‌یابی به افتخار و وقاری است که شجاعت کمایی این افتخار و وقار را هر کسی ندارد."
مجید قرار، اتشه فرهنگی سابق افغانستان در امریکا گفته است: "فرمانده رحمان علیه اشغال می‌جنگد." برخی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی این تصویر را با تصاویری ارائه شده در بیت‌های شاهنامه فردوسی تشبیه کرده‌اند.
کاربری به نام داکتر محب‌الله نجات نوشته است: "این تصویر جاویدان نمایشگر شکوه شکست‌ناپذیر هندوکش است."
طالبان از هفته دوم ماه ثور به اینسو، موجی از حملات جدید خود را در ولسوالی‌های خوست فرنگ و اندراب‌های ولایت بغلان آغاز کردند.
دستکم در بیست روز گذشته این ولسوالی‌ها شاهد نبردهای شدیدی میان طالبان و نیروهای مربوط به جبهه مقاومت ملی افغانستان بوده است.
گزارش‌هایی از تلفات دو طرف جنگ در رسانه‌ها منتشر شده است.
روز پنجشنبه، ۱۶ سرطان جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد که پرچم طالبان را از منطقه سچی بالا و پایین ولسوالی خوست پایین آورده و این دو منطقه را "از چنگال طالبان آزاد کرده است."
به دنبال نشر این ادعا، موجی از بازداشت و اعمال فشارهای جدید طالبان علیه غیرنظامیان در ولسوالی خوست ولایت بغلان به راه افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала