سیلاب در افغانستان جان 13 نفر را گرفت

© اسپوتنیک- Azimسیلاب کابل
سیلاب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
سیزده تن در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در 10 ولایت کشور جان به حق سپردند.
به گزارش اسپوتنیک، به اساس گزارشات طلوع نیوز، بیش از 2500 خانه ویران گردیده و بیش از 70 هزار جریب زمین زراعتی نیز به گونه یی ویران شده اند و نزدیک به 2000 مواشی تلف شده اند.
در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در ده ولایت کشور، 13 تن جان باختند و 20 تن دیگر زخم برداشته اند. وزارت دولت در امور رسیده‌گی به رویدادهای طبیعی میگوید که این سیبلاب ها خسارات هنگفت مالی را نیز وارد کرده اند.
ولایت های میدان وردک، پکتیا، ننگرهار، نورستان، پروان، پنجشیر و پکتیکا در دو روز اخیر گواه سیلاب های ویرانگر بوده اند.
سرازیر شدن سیلاب مدهش در لغمان       - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
سرازیر شدن سیلاب مدهش در لغمان
وزارت دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی می افزاید که گروپ های نجات به این ولایت ها فرستاده شده اند و نیز به آسیب دیده گان کمک های عاجل را انجام داده اند.
محمد نسیم حقانی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی، گفت:"بر اثر این سیلاب‌ها برخی از جاده های فرعی و بزرگ تخریب و یا هم مسدود شده اند، اکنون تیم‌های ما در ساحه در حال کار کردن استند."
در این سیلاب ها بیشترین تلفات در ولایت میدان وردک بوده است.
رییس مبارزه با رویدادهای طبیعی این ولایت می‌گوید که این سیلاب‌ها شاهراه کابل بامیان را بسته اند و شماری از باشنده گان این ولایت ها در بخش‌های سیلاب‌زده گیرمانده اند.
فیض الله جلالی، رئیس مبارزه با رویدادهای طبیعی میدان وردک، گفت:"در منطقه جلریز و نرخ بحران بزرگی را به میان آورده است و جاده عمومی نرخ، دایمرداد و جلریز مسدود است، شماری از افراد جان باخته اند و ده‌ها خانه ویران شده اند."
در همین حال شماری از باشنده گان ولایت های سیلاب زده و نیز کشاورزان در این ولایت ها می گویند که دار و ندار شان را از دست اند.
شفیق الله، کشاورز در میدان وردک، گفت:"برای ما بسیار زیاد و خساره وارد کرده است، ما در خانه چیزی نداریم."
سرازیر شدن سیلاب در ولایت پنجشیر نیز زیان بزرگ های مالی به همراه داشته است.
جان باختن 15 کودک و یک زن در پی جاری شدن سیلاب شدید درننگرهار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
سیلاب در ارزگان و پکتیا جان ۳۰ تن را گرفت
نصرالله ملک زاده، رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر، گفت:"در ولسوالی آبشار و حصه اول ولایت پنجشیر خسارات هنگفت مالی را به مردم این دو ولسوالی وارد کرده است."
در ننگرهار در نیتجه این سیلاب ها، شاه راه کابل - جلال آباد بسته شده است.
عزیز، باشنده ننگرهار، می گوید:"هزاران جریب زمین را تخریب کرده است و میوه‌های فصلی را خراب کرده است."
به گفته وزارت دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی در یک ماه پسین در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در 20 ولایت کشور بیش از 80 تن جان باخته اند و نزدیک به 120 تن زخم برداشته اند.
بربنیاد آمارهای این وزارت بیش از 2500 خانه ویران شده اند و بیش از 70 هزار جریب زمین کشاورزی نیز به گونه یی ویران شده اند و نزدیک به 2000 مواشی تلف شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала