فارین پالیسی: ناتو برای امریکا غیرقابل تحمل شده‌است

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент CIF Джо Байден
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
عضو شوید
"جاستین لوگان"، ستون نویس مجله امریکایی فارین پالیسی می‌گوید که اتحاد آتلانتیک شمالی یا ناتو یک اتحاد گران قیمت و قدیمی است که قادر به پاسخ دادن به چالش‌های مدرن نیست.
به گزارش اسپوتنیک، به نظر او، بلوک که هدف ایجاد آن مقابله با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد بود، منسوخ شده است.
لوگان تاکید کرد: "ناتو با پاسخ به یک بیماری همه‌گیر یا مبارزه با دزدی دریایی سروکار ندارد. او نه توانایی، نه قدرت و نه مناسب برای این اهداف است. به این دلایل، حامیان اتحاد احتمالا باید به برنامه "بی" فکر کنند این‌که بلوک را نوشدارویی برای همه مشکلات معرفی کنند".
علاوه براین، همانطور که در این نشریه اشاره شد، این اتحاد دیگر برای واشنگتن مقرون به صرفه نیست.
این نشریه خلاصه می‌کند: "محدودیت منابع در حال کاهش است. بودجه دفاعی که در حال حاضر به 847 میلیارد دالر افزایش یافته است، به این زودی ها به 1 تریلیون دالر یا بیشتر نخواهد رسید؟ تلاش های ایالات متحده برای نقش رهبری در صحنه امنیتی اروپا، بسیار گران است که واشنگتن دیگر نمی‌تواند از عهده آن برآید".
وزارت امور خارجه روسیه 17 دسمبر سال گذشته پیش نویس توافقنامه های روسیه با امریکا و ناتو درباره تضمین های امنیتی را منتشر کرد که شامل مقرراتی در خصوص تضمین‌های امنیتی متقابل در اروپا، عدم استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در شعاع هدف یکدیگر و عدم گسترش بیشتر ناتو به سوی شرق است. این اسناد به واشنگتن و هم پیمانان آن داده شده است. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت، عدم واکنش امریکا و ناتو به درخواست روسیه درباره تضمین‌های امنیتی می‌تواند دور جدیدی از رویارویی ها را به دنبال داشته باشد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала