اخراج 592 مهاجر افغانستان از ترکیه

© @https://twitter.com اخراج 592 مهاجر افغانستان از ترکیه
 اخراج 592 مهاجر افغانستان از ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
رسانه های ترکیه گزارش داده اند که در ادامه روند استرداد مهاجران غیرقانونی بازداشتی از مراکز استرداد اتباع خارجی سراسر ترکیه، امروز 592 شهروند افغانستان از آن کشور اخراج شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "آناتولی" مقامات ترکیه تاکید کرده‌اند که تلاش‌ها برای خروج پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، جریان دارد.
در این راستا، 592 مهاجر غیرقانونی تبعه افغانستان تحت تدابیر امنیتی نیروهای ژاندارمری، با سه پرواز چارتر از فرودگاه‌های استانبول و اسن‌بوغا به کابل پایتخت افغانستان اعزام شدند.
گفتنی است ترکیه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی استراتژی‌ ویژه‌ای اتخاذ کرده است. تلاش‌های فشرده برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی که در سراسر کشور دستگیر و به‌طور موقت در مراکز مهاجرت استانی اسکان داده شده‌اند، به کشورهایشان ادامه دارد.
پیش از این نیز ترکیه صدها پناهجوی افغانستانی را از این کشور خارج کرده‌است.
این در حالی ‌است که پیش از این، عفو بین‌الملل خواستار پایان‌دادن به نقض حقوق پناهجویان افغانستانی از سوی کشورهای میزبان شده‌بود.
این سازمان گفته‌بود که پناهند‌گان افغانستان در ایران، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، مالزیا و ترکیه از حقوق‌شان براساس قوانین بین‌المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.
عفو‌ بین‌الملل در حالی از اخراج شهروندان افغانستان از کشورهای مختلف ابراز تأسف کرده‌بود که ترکیه و ایران عملا به اخراج اجباری پناهند‌گان افغانستان متهم شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала