Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

با کسب 33 مدال؛ امریکا قهرمان رقابت‌های دو و میدانی جهان شد

© AP Photo / Tim IrelandUnited States' Amy Cragg celebrates with the US flag after winning the bronze medal in the women's marathon of the World Athletics Championships in London Sunday, Aug. 6, 2017.
United States' Amy Cragg celebrates with the US flag after winning the bronze medal in the women's marathon of the World Athletics Championships in London Sunday, Aug. 6, 2017. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
تیم دو و میدانی آمریکا با کسب 33 مدال و با فاصله بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها قهرمان مسابقات جهانی شد.
به گزارش اسپوتنیک، مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان صبح امروز در شهر اورگون آمریکا به پایان رسید.
در این رقابت‌ها، ورزشکاران آمریکایی به 13 طلا، 9 نقره و 11 برنز دست یافتند و بالاتر از تیم‌های دیگر قرار گرفتند.
پس از آمریکا، اتیوپی با فاصله بسیار زیاد و با کسب 4 طلا، 4 نقره و 2 برنز در رده دوم قرار گرفت. جامائیکا هم با 2 طلا، 7 نقره و یک برنز سوم شد.
آرماند دوپلانتیس از سوئد، رکورد جهانی جدیدی را به عنوان قهرمانی خود در مسابقات پرش با نیزه ثبت کرد. قهرمان 22 ساله المپیک با فاصله 6 متری برای اولین بار طلا گرفت.
هیچ یک از رقبای او موفق به پرش بالاتر از 5.94 متر نشدند. پس از آن دوپلانتیس در دومین تلاش رکورد جهانی 6.20 متری خود را - که در ماه مارس در بلگراد ثبت شده بود - شکست.
این پنجمین بار است که او رکورد جهانی را می شکند. موفقیت او برای اولین بار از زمانی که سرگئی بوبکا افسانه ای 6.14 متر را برای اولین بار در سستریر ایتالیا در سال 1994 طی کرد، در فضای باز به ثبت رسید.
از ناکامان بزرگ این مسابقات نیز می‌توان به "سیفان حسن" هالندی اشاره کرد که در المپیک توکیو 2 طلا و یک برنز به دست آورد ولی در این دوره از مسابقات هیچ جایی در سکوی مدال مواد 5000 و 10000 متر زنان نداشت.
کارستن وارهولم از ناروی رکورددار جهان و قهرمان المپیک توکیو در 400 متر با مانع مردان، در این مسابقات نتوانست به مدال دست یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала