شهروندان کنگو دفتر ملل متحد را غارت کردند

© AFP 2023 / Phil MooreМальчик на холме возле города Кигали, Руанда
Мальчик на холме возле города Кигали, Руанда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
تظاهرکنندگان به ساختمان ها و انبارهای نمایندگی سازمان ملل در شهر گوما در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) حمله کردند و همه اموال موجوده را غارت کردند
به گزارش اسپوتنیک، پارتال خبری Actualite، اطلاع داده است که معترضان خواستار خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از ولایت کیوو شمالی کنگو شدند. این تظاهرات توسط چندین سازمان از جمله سازمان های زنان آغاز شد که سازمان ملل متحد را به ناتوانی در ایجاد شرایط برای زندگی امن مردم در این بخش از کشور متهم می کنند.
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
جان باختن چندین تن بر اثر ابتلا به بیماری "کنگو" در هرات
صبح روز 25 جولای، تظاهرکنندگان در نواحی مرکزی گوما سنگر گرفتند و ترافیک را مسدود کردند. در این شهر که جمعیت آن به 700هزار نفر می‌رسد، همه مغازه‌ها، بازارها، بانک‌ها و دفاتر شرکت‌های تجاری تعطیل شدند.
اقدام اصلی در مقابل ساختمان مقر منطقه ای سازمان ملل، بزرگترین مقر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو انجام شد. پولیس با استفاده از تجهیزات ویژه از جمله مرمی های پلاستیکی معترضان را متفرق کرد، اما پس از مدتی تعدادی از تظاهرکنندگان به مقر سازمان ملل بازگشتند و شروع به هجوم به آن کردند.
این روزنامه می نویسد، کارکنان ماموریت تثبیت سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو (مونوسکو) با دو هلیکوپتر از ساختمان های ویران شده خارج شدند.
ما حملات به تاسیسات سازمان ملل را محکوم می کنیم. این اقدامات توسط غارتگران انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала