آغاز دشمنی اسرائیل با روسیه

© AFP 2023 / Jalaa MareyИзраильский флаг на горы Бенталь в районе Голанских высот на территории, контролируемой Израилем
Израильский флаг на горы Бенталь в районе Голанских высот на территории, контролируемой Израилем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
صدراعظم اسرائیل به وزارت امور خارجه دستور داد در صورت بسته شدن آژانس "سوخنوت" در روسیه آمادگی لازم را داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل هایوم در این باره می نویسد که یایر لاپید صدراعظم اسرائیل به وزارت خارجه دستور داده است در صورت بسته شدن آژانس "سوخنوت" در روسیه تدابیری را آماده کند.
گفته شده است که قرار بود هیئت اسرائیلی در سفری که در 24 جولای برگزار شود، مسکو را از بستن آژانس منصرف کند. با این همه، به گفته وزارت خارجه اسرائیل، ویزا برای آنها صادر نشد. اکنون لاپید گزینه‌های احتمالی را برای اقدامات ضد روسی بررسی می‌کند، زیرا معتقد است که "حمله و افزایش قیمت [برای مسدود شدن احتمالی آژانس یهودی سوخنوت] یگانه راه مبارزه با مسکو است".
پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
حل بحران سوریه بین روسیه و اسرائیل
زوی ماگن، سفیر سابق اسرائیل در روسیه و اوکراین، گفت که اکنون دولت چندین گزینه برای توسعه رویدادها دارد: به طور مثال، از تغییر موضع تقریبا بی طرف خود در خصومت ها در اوکراین نام برد. "البته، این می تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد، اما یک گزینه نیز است. برعلاوه ممکن است اسرائیل به تحریم‌های غرب علیه روسیه بپیوندد".
آژانس سوخنوت که در سال 1929 تأسیس شد، بازگرداندن یهودیان به سرزمین های فلسطین و پس از استقلال اسرائیل، به دولت اسرائیل را تسهیل کرد. همچنین با جوامع محلی یهودی همکاری می کند، برنامه ها و دوره های آموزشی کودکان و نوجوانان را برگزار می نماید. در 21 جولای، مشخص شد که وزارت عدلیه به محکمه باسمانی مسکو دستور داده است تا آژانس را منحل کند. جلسه مقدماتی این پرونده برای 28 جولای تعیین شده بود. دلایل این درخواست مشخص نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала