آمریکا: آماده‌ایم با طالبان درباره آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان گفتگو کنیم

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان از آمادگی آمریکا برای گفتگو با طالبان درباره آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در سخنرانی‌اش در نشست بین‌المللی تاشکند گفت واشنگتن آماده است در مورد آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان با طالبان گفتگو کند.
تام وست تاکید کرد که نهادهای بین‌المللی باید از طرق گفتگو با طالبان مطمین شوند که در این زمینه شفافیت وجود دارد.
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان توضیح داد با وجودی که کشورش با طالبان اختلافاتی دارد، اما با نزدیک‌تر شدن زمستان، مردم افغانستان با مشکلات بیشتری روبرو خواهند شد.
به همین دلیل آمریکا بزرگترین تمویل‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان است و آماده است درباره آزادسازی پول‌های منجمد شده این کشور با طالبان گفتگو کند.
نشست بین‌المللی درباره افغانستان تحت عنوان "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" در تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی روز سه‌شنبه با یک روز تاخیر آغاز شد.
در این نشست نمایندگان امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا، چین، بریتانیا، هند، ایران، پاکستان و چند کشور دیگر حضور دارند.
یک هیات به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در این نشست شرکت کرده است. با این حال ازبکستان گفته که حضور طالبان در این نشست به معنای به رسمیت شناختن رژیم این گروه نیست.
قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала