دیدار وزیر امور خارجه ازبیکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان

© Министерство иностранных дел Узбекистанаدیدار وزیر امور خارجه ازبیکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان
دیدار وزیر امور خارجه ازبیکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه ازبیکستان امروز با سرپرست وزارت امور خارجه حکومت گروه طالبان در تاشکند دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ازبیکستان با نشر خبرنامه ای درباره دیدار وزیر خارجه ازبیکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان نوشت: ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه جمهوری ازبیکستان با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان که برای شرکت در کنفرانس بین المللی ما موضوع «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصاد وارد ازبیکستان شده بود، دیدار کرد.
نشست تاشکند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
"میرضیایف" در نشست تاشکند: جامعه جهانی باید از انزوای افغانستان جلوگیری کند
وزارت خارجه ازبیکستان نوشته است، که در این دیدار، هیئت طالبان خاطرنشان کرده است، که ابتکار شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبیکستان برای برگزاری کنفرانس بین المللی درباره افغانستان بسیار به موقع و قابل تقاضا کار کرده است، زیرا رویداد آینده به جامعه جهانی اجازه می دهد تا اطلاعات دقیقی را درباره افغانستان دریافت کند.
هیات طالبان تاکید کرده است، که وضعیت در افغانستان بر تعهد طرف افغانستان به حفظ و افزایش همکاری ها با ازبیکستان که نزدیک ترین و قابل اعتمادترین شریک این کشور استخواهد ماند.
بر پایه این گزارش، متقی اطمینان داده است، که خاک افغانستان دیگر تهدیدی برای ازبیکستان و دیگر کشورهای منطقه نخواهد بود.
این وزارت در ادامه نوشته است، که رئیس هیئت طالبان از کمک های بشردوستانه به افغانستان از جمله از طریق راه های حمل و نقل و لجستیک چند منظوره در ترمز و همچنین اجرای پروژه های انرژی و زیربنایی از طرف ازبیکستان صمیمانه تشکر کرد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که نوروف از طرف افغانستانی خواسته است تا اقدامات مؤثری را برای تحقق سریع نیازهای اساسی جامعه بین المللی از جمله ایجاد دولتی مبتنی بر نمایندگی گسترده، احترام به حقوق زنان و اقلیت های ملی و تضمین دسترسی دختران به آموزش کامل مکتب را روی دست بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала