روسیه: افغانستان از پرداخت تعرفه گمرکی معاف شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست
همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که دولت روسیه تعرفه واردات کالا از افغانستان را به صفر رسانده است. به گفته وی طرف روسی همچنین آماده است تا درخواست های طرف افغانستان در زمینه غلات و فرآورده های نفتی را نیز برآورده کند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه (26 جولای) در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان نشست بین المللی "افغانستان، امنیت و توسعه اقتصادی" در تاشکند گفت: "به عنوان یک گام ابتکاری، دولت روسیه عوارض گمرکی را برای واردات افغانستان به صفر رساند، بعلاوه ما قبلاً فهرستی را از سوی وزارت تجارت افغانستان در مورد کالاهایی که افغانستان در درجه اول به آنها علاقه مند است، دریافت کرده ایم."
به گفته وی، طرف روسی "برای مذاکره و برآورده کردن درخواست دولت افغانستان" کاملا آماده است.
کابلوف گفت: "صحبت برسر غلات و محصولات مختلف نفتی مطرح بحث است. ما به کار در این راستا با شرکای منطقه ای خود ادامه خواهیم داد."
این دیپلمات بلند پایه روسیه گفت: از نظر عملی، روسیه هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد.
وی یادآور شد که هفته گذشته کمک های بشردوستانه روسیه با دو هواپیما برای زلزله زدگان شرق افغانستان ارسال شد.
کابلوف افزود: "ما به خوبی می دانیم که این اقدامات کافی نیست و ما مصمم هستیم تا با مقامات افغانستان همکاری های اقتصادی، تجاری و اقتصادی برقرار کنیم."
نشست بین‌المللی درباره افغانستان تحت عنوان "افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی" در تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی روز سه‌شنبه با یک روز تاخیر آغاز شد.
در این نشست نمایندگان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا، چین، بریتانیا، هند، ایران، پاکستان و چند کشور دیگر حضور دارند.
یک هیات به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در این نشست شرکت کرده است. با این حال ازبکستان گفته که حضور طالبان در این نشست به معنای به رسمیت شناختن رژیم این گروه نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала