ولودین: روند دالر زدایی در سراسر جهان راه اندازی شده است

© Sputnik / Mikhail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر Доллары США
Доллары США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
رئیس دومای دولتی روسیه (مجلس)، می گوید که روند دالرزدایی در سراسر جهان راه اندازی شده است و نمی توان جلوی آن را گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی، گفت که دالرزدایی در سراسر جهان آغاز شده است، نمی توان آن را متوقف کرد.
این سیاستمدار در کانال تلگرام دلایل از دست دادن موقعیت دالر را برشمرد و خاطرنشان کرد: چرخه‌ای وجود دارد که بر اساس آن، هر واحد پول جهانی یک دوره تقریباً 100 ساله دارد.
ولودین تاکید کرد: این که "چقدر سریع (دالر جایگاه خود را از دست خواهد داد) یک سؤال باز است، اما بدیهی است که روند دالرزدایی در سراسر جهان آغاز شده است و نمی توان آن را متوقف کرد.
از جمله دلایل دیگر، می توان از عدم تأمین پشتوانه دالر با کالاها و منابع واقعی است، زیرا "چاپخانه آمریکایی با هیچ چیز مهار نمی شود" و همچنین استفاده از این ارز به عنوان "ابزار مبارزه سیاسی" نام برد.
تغییرات ماهیت ژئوپلیتیکی نیز به این روند کمک می کند، همانطور که تسویه حساب های متقابل فزاینده در ارزهای ملی و عدم تمایل ایالات متحده به "اعتراف به اشتباهات خود" گواه این امر است.
دالر نیز با یک ارز جدید جایگزین خواهد شد. در حال حاضر می توانیم بگوییم که این به احتمال زیاد یورو نیست (که ارزش خود را هر چه بیشتر از دست می دهد)، بلکه ارز کشورهای دارای اقتصاد مستقل خواهد بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала