صالح: کابل اشغال شده اما شما در فکر واخان هستید

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان گفته است، که نخست باید کابل را از زیر اشغال آزاد کرد، چرا که قصه واخان به خاطر انحراف اذهان طراحی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان، در واکنش به اشغال واخان از سوی پاکستان امروز در برگه رخنامه نامه اش نوشته است، که گویی دیگر همه چیز زیر حاکمیت ملی قرار دارد وتنها واخان است که به لیلام گذاشته شده است.
ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
سقوط ولسوالی واخان/طالبان به مرز افغانستان و چین رسیدند
او افزوده است، که این قصه بخاطر انحراف اذهان طراحی شده است که حاکمیت مزدور منش ، نیابتی و جنایت پیشه طالب را در اذهان عادی سازند.
در ادامه او نوشته است، که هر چه که رنگ و بوی مدنیت نسبی داشت و نهاد شمرده میشد لگدمال فوج پاکستان شد. مقامات پاکستان چنان از دستاورد کبیر خود خرسند اند که گویی همه خستگی های ملی - روانی هفتاد سال هستی شان جبران شده باشد. درین ذلت ملی بعضی ها مانند احمق های کارآمد دنبال واخان میگردند. کابل در اشغال است و اول آنرا باید آزاد سازیم. با مقاومت باشید.
پیش از این رسانه ها از اشغال واخان از سوی پاکستان خبر داده بودند، که پاکستان آن را رد کرد.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان با یک معامله پنهانی و بدون درگیری، کارشناسان می گویند، که افغانستان به ایالت پنجم پاکستان تبدیل شده و رهبران طالبان از پاکستان دستور می گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала