خط آهن "ترانس افغان" تا پنج سال آینده تکمیل می‌شود

© Photo / AfghanistanRailwayAuthorityاداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است
اداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
چوریف جاسور، معاون وزیر حمل و نقل ازبیکستان روز سه شنبه (4 اسد) در بیانیه‌ای گفت که خط آهن ترمز – مزار شریف–کابل–پشاور طی پنج سال تکمیل خواهد شد و بررسی‌ها از اوایل ماه آینده انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جاسور در بیانیه‌ای که در نشست این هفته درباره افغانستان در تاشکند برگزار شد، گفت: "بررسی‌ها در اوایل ماه اگست آغاز خواهد شد و تا اوایل سپتمبر تکمیل خواهد شد".
وی گفت: "پس از تکمیل بررسی، مطالعات امکان سنجی پروژه انجام می‌شود تا داوطلبی انتخاب شرکت طرف قرارداد انتخاب شود".
پیش‌بینی می‌شود این خط راه آهن 760 کیلومتر را طی کند، 33 پل راه آهن و 3 ایستگاه داشته باشد.
بودجه تخمینی برای ساخت خط آهن ترانس افغانستان 4.8 میلیارد دالر است.
ازبیکستان قبلاً یک خط ریلی 75 کیلومتری ایجاد کرده است که حیرتان را در مرز ازبیکستان و افغانستان به شهر مزارشریف در شمال افغانستان وصل می‌کند، اما هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. در عوض، بیشتر محموله‌های ریلی از ازبیکستان به افغانستان به حمل و نقل جاده‌ای نزدیک مرز ترمز یا حیرتان منتقل می‌شود.
پروژه راه آهن ترانس-افغان که ابتدا در دسمبر 2018 توسط ازبیکستان پیشنهاد شد، با هدف گسترش شبکه ریلی افغانستان از مزار شریف به کابل و سپس به ولایت جلال آباد، جایی که خط آهن از مرز تورخم عبور کرده و از طریق پشاور وارد پاکستان می‌شود، است. پس از ورود به پاکستان، کالاها برای اتصال به سیستم ریلی پاکستان تخلیه می‌شوند و از آنجا در نهایت به بندرهای کراچی، گوادر و قاسم پاکستان می‌روند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала