نخست‌وزیر طالبان به علمای پاکستانی: اکنون در افغانستان علما حاکم هستند

© Photo / twitter/BakhtarNATaliban PM Meets Pakistani Scholars in Kabul
Taliban PM Meets Pakistani Scholars in Kabul - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
ملا محمد حسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان امروز (چهارشنبه، 5 اسد) با هیئت علمای پاکستان به ریاست مفتی محمد تقی عثمانی، در کابل دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، نخست‌وزیر طالبان در دیدار با هیأت علمای پاکستانی گفته است که "اکنون در افغانستان علما حاکم هستند و آنان نسبت به هر کسی دیگر به ارزش و ضرورت علم بیشتر آگاه‌اند".
به گفته این خبرگزاری، علمای پاکستانی از حاکمیت طالبان خرسندی و برای "تحکیم بیشتر آن دعا کرده‌اند".
طبق گزارش، علمای پاکستانی مشوره‌ها و پیشنهادات‌ شان را در رابطه به تحکیم هرچه بیشتر روابط حسنه و دوستانه با دیگر کشورها و حل مشکلات مردم با نخست‌وزیر طالبان شریک کرده‌اند.
ملا محمدحسن آخوند از مشوره‌های علمای پاکستانی تشکر کرده و گفته است که افغانستان طی 20 سال گذشته ویران شده است و بازسازی آن و رسیدگی به مشکلات مردم زمان‌گیر است.
نخست‌وزیر طالبان افزوده است که طالبان به‌شمول پاکستان، با تمام کشورهای منطقه و جهان خواستار مناسبات نیک هستند و برای هیچ‌کسی اجازه‌ی فعالیت از خاک افغانستان بر ضد دیگران داده نمی‌شود.
وی در بخشی از اظهارات خود گفته که اکنون در افغانستان علما حاکم هستند و آنان نسبت به هرکسی دیگر به ارزش و ضرورت علم بیشتر آگاه‌اند "و مشوره و تلاش‌ها ادامه دارد که در عرصۀ تعلیم کارهای بیشتری صورت گیرد".
این در حالی است که طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان، دروازه‌های مکاتب را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала