فروپاشی اروپا در صورت امتناع گاز روسیه

© Fotolia / Ded PixtoНефтедобывающие вышки
Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2022
عضو شوید
کشورهای اتحادیه اروپا در آینده خرید گاز روسیه را متوقف خواهند کرد. به گزارش تلویزیون اسپانولا، این نظر توسط جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در 28 جولای بیان شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا گفت: "ما تصمیم گرفتیم که از وابستگی بیش از حد انرژی که به روسیه داریم خلاص شویم: اول زغال سنگ، سپس نفت و برای دوره‌های طولانی‌تر گاز، ما باید این را بپذیریم."
به گفته وی، "روسیه می داند که کشورهای اروپایی، بلاخره خرید گاز از خود را متوقف خواهند کرد."
در 26 جولای، نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر یک طرح اضطراری برای کاهش مصرف گاز تا 15 فیصد به توافق رسیدند. دیپلمات ها تأیید کردند که این طرح کاهش داوطلبانه مصرف گاز ملی را از اول اگوست 2022 تا 31 مارچ 2023 پیش بینی می کند.
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
سطح گازرسانی در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر از روسیه است
شورای امنیت، سیاست اتحادیه اروپا را ترکیبی از شیرخوارگی و بی ادبی خواند. به این ترتیب، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه به بی توجهی سیاستمداران غربی نسبت به شهروندان خود که می خواهند در خانه های گرم با آب زندگی کنند، اشاره کرد.
پیش از این، در 25 جولای، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از اتحادیه اروپا خواسته بود تا برای قطع گاز روسیه آماده شود. به گفته وی، اتحادیه اروپا باید حداکثر تا سال 2027 از گاز روسیه مستقل شود.
در 20 جولای، اتحادیه اروپا طرحی را برای کاهش تقاضا برای گاز اعلام کرد. در ابتدا، این هدف برای هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا داوطلبانه خواهد بود، اما در صورت اعلام وضعیت اضطراری توسط کمیسیون ممکن است اجباری شود.
نمایندگان وزارت انرژی فرانسه از طرح کمیسیون اروپا برای کاهش 15 فیصدی تقاضا برای گاز در اتحادیه اروپا حمایت نکردند. آنها تصمیم خود را با این واقعیت استدلال کردند که "بحران انرژی در حال نزدیک شدن به اروپا است." به نظر آنها در چنین موضوعاتی باید فرصت های صادراتی هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا را در نظر گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала